De sju systrarna

Riley, Lucinda

Maia D Aplièse och hennes fem adoptivsystrar samlas i sitt barndomshem Atlantis, ett vackert slott vid Genevasjöns kust, efter att deras adoptivfar, den mystiske miljardären Pa Salt, har gått bort. Underligt nog har han redan begravts till havs, men varje syster tilldelas varsin ledtråd som ska vägleda henne i sökandet efter sitt ursprung. Maias ledtråd leder henne till en förfallen herrgård i Rio de Janeiro. Väl där börjar hon lägga samman pusselbitarna Åttio år tidigare, 1927, under Rios Belle Epoque , planerar Izabela Bonifacios far för hennes giftermål in i aristokratin. Under tiden arbetar arkitekten Heitor da Silva Costa på en kristusstaty som ska kallas Cristo Redentor och behöver resa till Paris för att finna den rätta skulptören som kan färdigställa hans verk. Den äventyrslystna och passionerade Izabela övertalar sin far att låta henne följa med Heitor och hans familj till Europa...

Kristina Carlsson

2019-07-21

Jag behövde något lättläst och underhållande under min sommarsemester och då funkade denna roman perfekt! Man drogs med i handlingen från första till sista sidan.
Alla romanfigurer var naturligtvis vackra, rika och begåvade, men vad gjorde det när handlingen var spännande och underhållande och man vara var tvungen att få veta vad som hade hänt i dåtid och hände i nutid.
Välskriven.

Anna Forsén

2019-06-22

Hade en hel del förväntningar på denna bok som tyvärr inte infriades. Det är på det hela taget en ganska välskriven bok och jag gillar konceptet med den excentriske och mystiske miljardären och hans adoptivdöttrar. Problemet för mig är att berättelsen har blivit på tok för ytlig, där författaren lägger allt för mycket fokus på att beskriva de lyxiga miljöerna och för lite på att skapa engagerande karaktärer. Dessutom känns handlingen lite väl klichéartad för min smak, så efter halva boken tröttnade jag. Tyvärr.

lillemor lindqvist

2019-04-30

Malin Magnander

2018-08-06

Therese's Boklåda

2018-03-15

Det här är så väääldigt mycket en sådan typ av bok som jag bara älskar! Jag blir liksom uppslukad ifrån första till sista sidan och vill inte att det ska ta slut. Den är lika spännande i Maias nutid som i Izabelas historiska tillbakablick

Gunilla Jönsson

2018-01-11

Betyget pendlar mellan 3 0ch 4, historien blir lite fånig ibland, men också lättläst och underhållande. Jag vill såklrt läsa om de övriga systrarna också.