De sju nycklarna

Schwarz, sa

Rebecka vaknar av att en pistol pressas mot huvudet och att ngon vser ?The key? i rat. I rummet bredvid sover hennes tv barn. Rebecka r en av sju internationella IT-profiler som br nyckeln till internet. De trffas en gng i kvartalet i Washington fr att uppdatera systemet som styr trafiken p internet. Om de inte gr det, kommer ntet g ner och alla moderna samhllen g under.Nr nyckelbrare efter nyckelbrare blir utsatta fr attentat, frstr Rebecka att hon mste g under jorden. Med sina extrema hackerkunskaper gr Rebecka och hennes fljeslagare allt fr att lsa gtan. Spren pekar t alla hll: kinesiska underrttelsetjnsten, nynazistiska organisationer och NSA. Det hr r en intelligent och gastkramande thriller i hackermilj. De sju nycklarna till internet finns i verkligheten, och en av brarna r svenska. sa Schwarz r frfattare, skerhetskrnikr...

Redan frsta gngen den hr boken dk upp i mitt flde s knde jag att jag bara mste lsa den. Jag jobbar ju sjlv inom IT och r vldigt intresserad av allt som rr Internet, speciellt skerheten dr. Eller kanske snarare bristen p den. Jag stod emot vldigt lnge, tills jag till slut insg att jag struntar i bokhgarna som vxer hr hemma, jag mste ha den. Ls mer p min blogg

Lskig, fngslande och vlskriven!

De 7 nycklarna r frfattaren sa Schwarz sjtte roman. Jag har lst alla dom fem tidigare bckerna, och tyckt mycket om dom allihopa (utom en). Allra bst tyckte jag om hennes senaste roman, Lust. Hr r lnkar till mina recensioner av alla fem bckerna, i den ordning som dom har kommit ut: Och fjttra Lilith i kedjor, Stigma, Nefilim, En dd ngel, och Lust.

De 7 nycklarna r helt fristende frn tidigare bcker. Och den r inte heller lik ngon av dom tidigare bckerna. Men lika bra var den, och till och med nnu bttre.

Boken r vldigt vlskriven och mycket spnnande. Den har trovrdiga karaktrer och r lttlst. Och jag lskar att lsa bcker som fr mig att googla fr att lra mig mer om det som boken handlar om, och s var det verkligen med den hr boken. Fr jag hade absolut ingen aning om att det finns sju nycklar till internet och att en av dom som har en nyckel r svensk. Fr bokens huvudperson, Rebecka Ret, heter Anne-Marie Eklund Lwinder i verkligheten.

Och om den vldigt trovrdiga storyn i boken r uppdiktad, s skulle det mycket vl kunna hnda i verkligheten. S det r det som gr boken s otck och s bra.

Rekommenderar verkligen boken till alla som vill lsa en lite annorlunda thriller som bland annat handlar om internet, dataskerhet, och hackare .

Rebecca vaknar av att hon har en pistol mot huvudet. Ngon vser "The key" i hennes ra. I rummet bredvid sover hennes barn. Rebecca r en av sju IT-profiler i vrlden som br nyckeln till internet. En efter en utstts nyckelbrarna runt om i vrlden fr attacker.
Boken brjade direkt med hgt tempo och action frn frsta sidan. Genast drogs jag in i handlingen som snabbt via korta kapitel och effektiv text drev handlingen framt. Det hr gillar jag! Gillar bde handlingen, sprket och tempot i den. Det blir aldrig trkigt eller knns som transportstrckor i den. mnet r inget som jag r intresserad av i vanliga fall, men sa gjorde det intressant. Jag vill lsa mer av henne!