De obarmhärtiga

Josefsson, Willy

| 2003

På Ängelholms lasarett blir Martin Olsson vittne till ett mystiskt dödsfall. Som före detta polis måste han följa sin instinkt och påbörjar därför en egen, hemlig undersökning. Snart är han en misstänkt läkare på spåren, vars verksamhet tycks dölja en fruktansvärd hemlighet. När sedan tillsynes helt friska människor i hans närhet plötsligt börjar dö utan förklaring förstår Olsson att han är nära svaret – men vem kan han lita på? Hans enda direktlänk in i sjukhusvärlden är sköterskan Linda som han nyss inlett ett trevande förhållande med. De obarmhärtiga är Willy Josefssons sjunde kriminalroman, en spännande svensk deckare som rör vid en brännande aktuell fråga.

2016-12-10

Lite gubbmysig deckare men inget som verkligen engagerar. Huvudpersonen känns mest sorglig och så trögtänkt som han är förvånar det mig att han ens klarat av att jobba som polis. Fast kanske är det så det ser ut i verkligheten. Oavsett så var det här inte direkt en bok för mig.

Ursula Stålhandske

2012-06-20

Trevlig och för mig ny författarbekantskap!

Tobias Josefsson

2011-07-26

Första bekantskapen med min efternamne, plöjde boken på några timmar. Behaglig läsning, jag kommer sannolikt att läsa mer av samma författare. Ingen revolutionerande story, men den fängslade mig för en stund.