De levande döda: Fienden

Higson, Charlie

| 2010

"Ledda av en storvuxen mamma klädd i en joggingoverall som en gång i tiden nog hade varit rosa, men som nu var så skitig och flottig att den såg ut att vara av grå plast, kom de över muren vid sidan av parkeringen."Alla vuxna - föräldrar, lärare, läkare, drottningen - blev sjuka när epidemin bröt ut för ett och ett halvt år sedan. De som hade tur dog snabbt. De andra ruttnar inifrån, kan inte längre tänka eller tala som vanligt, är förvirrade, tokiga och mycket hungriga. De är levande döda. Bara de som var under 14 år när epidemin startade klarade sig. Om de var starka, eller hade äldre barn som kunde hjälpa dem att skaffa mat och ett säkert ställe att sova på. För helst äter de vuxna barn. Mammor och pappor är fienden. Vi får följa gänget med barn och ungdomar som slagit sig ner i en matbutik vid Holloway. Just den här dagen är speciell: Gängets ledare, Arran, blir biten av en...

Emma Westberg

2012-03-24

Riktigt bra post-apokalyptisk bok om zombies i London. Spännande ungdomsbok som gick otroligt fort att läsa!

Denna bok är spännande, rå och precis så hemsk som jag vill ha den bok jag läser.
Det är en sådan sorts bok som kan fängsla mig en hel dag. Denna bok kan jag varmt rekommendera till er som gillar denna typ av genre.
Nu längtar jag bara tills bok 2 kommer ut. :)