De döda språkens sjö

Goodman, Carol

| 2003

För tjugo år sedan lämnade Jane Hudson internatskolan Heart Lake efter en fruktansvärd tragedi. Nu återvänder hon för att undervisa i latin, och för att börja ett nytt liv med sin lilla dotter. Men det dröjer inte länge förrän minnena vaknar. De var tre flickor som jämt höll ihop. De läste klassikerna tillsammans, tog midnattsdopp i sjön, smet ut till hemliga möten med en karismatisk ung man. Men allt fick ett tragiskt slut när Janes vänner en efter en, under mystiska omständigheter, drunknade. Bara Jane vet vad som egentligen hände, när historien nu tjugo år senare på ett makabert vis är på väg att upprepa sig. De döda språkens sjö är nervkittlande, stämningsmättad och välskriven.

Marita Ryen

2016-01-03

Betyg 3-. Lättläst och ganska spännande men ingen bok som fångade mig.

2012-09-24

Spännande och välskriven. Lite suggestiv miljö. Satte först en 4:a men ändrade sedan till en 3:a. Något är det som stör mej.Kanske att den var för enkel. Men vill ändå rekomendera den.

K H

2012-06-03

Den får en 5:a, fastän slutet var uppenbart...

Denna bok hade jag svårt att släppa ifrån mig så jag bara slukade den från sida till sida. Den var spännande och jag gillade det jag läste =)

A Bookaholic Swede

2011-06-26

Boken var välskriven och handlingen var spännande. Synd bara att det var så lätt att lista ut vem som låg bakom allting.

Maja Korpvinge

2011-03-07

En bok man kan läsa om.

maria hansson

2009-08-28

egentligen 4,5 men det gick inte..=)
En spännande historia, lätt hänt att sträckläsa, vilket jag gjorde..=)

Kristina Sund

2009-07-09

Spänning i samma anda som "Den hemliga historian" - stark fyra!