De blå damerna

En natt blir en berömd målning stulen från konsthallen i Skövde. Men när tjuvarna ska smyga från platsen gör de en oväntad upptäckt.I hissen hittar de den nya, radikala chefredaktören på lokaltidningen mördad. Finns det ett samband mellan konstkuppen och mordet? Vad är det för hemligt sällskap som offret har varit medlem i?De blå damerna är Kristina Appelqvists fjärde bok om Emma Lundgren och Filip Alexandersson. Spännande pusseldeckare där småstadslivet och Västgöta universitet står i centrum.Tidigare titlar: Den svarta löparen, Den som törstar och Liv i överflöd.

Karin Andersson

2019-01-05

Mysdeckare.

Inger Jonsson

2017-01-11

Största behållningen var berättelserna om de kända konstnärerna.

Åse Bandling

2015-07-16

2,5

My.loved.books

2015-04-27

Ännu en bra och spännande bok av Kristina Appelqvist! Ska bli spännande att läsa hennes nya serie :)

Mycket bra,lättläst,men spännande! Lite att fundera över när man läste.

Pia Stendahl

2013-01-26

Jag gillar huvudkaraktärerna i boken. Dom känns enkla, vardagliga och trovärdiga om än lite tråkiga.

Kristina Appelqvist bjuder på bra miljöskildringar och det som är mest intressant är nog hennes sätt att skildra relationer. Både relationerna mellan De blå damerna och relationen mellan Emma och Filip.

Precis som Liv i överflöd så är De blå damerna en klassisk pusseldeckare med en sluten grupp av misstänkta och där ledtrådar delges läsaren successivt. Det är en behaglig läsning, en ganska spännande historia (även om jag har lite svårt att köpa upplösningen) men det är inte en bok som sticker ut i mängden. Med en annan uppläsare hade kanske betyget på boken blivit något högre men jag är inte helt säker på det.

www.bokbrus.se finns fler recensioner av ljudböcker.

Rasmusmatte .

2012-12-23