Ddskallar i domkyrkan

4A, Almunge skola

2021-12-14

Spnnande och rolig!

2021-12-09

Mycket spnning men inte s jtte bra.

2021-12-09

Boken handlade mycket om vsen.

Sprkskolan4

2021-12-03

Boken var bra fast lite lng trkig i brjan

Den var lngtrkigt men nd superduper!

Den var helt ok. Jag sger inget mer

4ab Fridlevstad

2021-11-17

Detta r en bra bok till de som gillar spnnande bcker

2021-11-11

Ganska bra p grund av att det r fantasy men alldeles fr kort och lttlst.

2021-11-11

Den var bra fr att den var spnnande, men lite kort. Boken r andra boken i serien Legenden om Jack. Det var en fantasybok.

2021-11-11

Det var bra fr att den var spnnande.

2021-10-15

Den var rolig och spnnande. Fr att Jacks frldrar och hans syster blev tagna av Berga-drottningen.

2021-10-15

Den var bra och spnnande men lite kort. Jag skulle tipsa till ngon som gillar fantasi bcker.

2021-10-15

Den var spnnande och lite lskig. Boken var av sorten fantasy.

2021-10-15

Jag gillade boken fr att den var spnnande och bra.

2021-10-15

Den var ganska bra men skulle behva lite mer text.

2021-10-15

Boken var bra och jttespnnande, huvudpersonen heter Jack.

2021-10-15

Jag tyckte den var bra fr den var spnnande.

2021-10-15

Den var rolig och spnnande men lite lskig.

2021-10-15

Jag tycker att den var bra fr att den var spnnande.

2021-10-15

Den var bra fr att den var vldigt spnnande!

4A, IES stersund

2021-09-22

Riktigt spnnande

Den var vldigt spnnande och jag gillar verkligen sdana bcker

Denna var riktigt spnnande vi satt som p nlar hur skulle de g fr Jack i sitt skande efter lillasyster Ebba?
Den fr 💀💀💀💀 av 5st

Detta r den fjortonde boken om Jack - en trolldomskunnig pojke som blir indragen i diverse magiska ventyr.
Under dessa stiftar han bekantskap med olika vsen frn den nordiska folktron.
Sen tidigare finns tre stycken ventyrsserier i sviter om fyra bcker i varje. Ddskallar i domkyrkan r allts del 2 i en fjrde serien Legenden om Jack.
Har ni inte lst Jack-serien innan rekommenderar jag att ni brjar frn brjan med boken Trolldom i Gamla Stan. Varning! Denna recension innehller en del spoilers om man inte lst frn brjan. Jag har hglst alla bckerna tillsammans med A (9,5 r) och vi lskar dem! S missa inte denna fina serie som passar frn ca 5-6 r och uppt 10-11 r enligt oss.

I Ddskallar i domkyrkan letar Jack efter sin familj med en trollunge som enda sllskap. Trollungen Nni r en bortbyting som tagit hans lillasysters plats. ven vriga av Jacks familjemedlemmar har blivit bortrvade av trollen. Skandet tar Jack till Uppsala och han mter nya utmaningar d han tvingas prva p svart magi.

Jag hglste boken fr A (9,5 r) och vi har som sagt uppskattat alla Jack-bcker. Men vi tycker att Ddskallar i domkyrkan r en av de absolut bsta delarna hittills.
A skrattar exempelvis hgt nr vi lser meningen: Jag har kt alla bergodalbanor och karuseller p Grna Lund. Men ingen av dem r lika lskig som att ka bil med grdstomtar.
Boken fortstter med en spnnande historia som kantas med lite skruvade humoristiska inslag. Mer n i tidigare bcker enligt oss. ven nr faster Betty dyrkar upp ls tycker A var underhllande och jmfrde faster Betty med sin egna snppet lugnare faster (som inte dyrkar upp ls!).

Anna Sandler har illustrerat ett antal bilder till boken i svartvitt. Dr r det fint hur hennes bilder verkligen fljer stmningen i boken. Vid mer humoristiska delar s r de roliga och vid mer mystiska delar s frstrks texten ven dr av illustrationerna. Verkligen samspelt!

Boken r genomgende vlskriven och behaglig att hglsa. Att f till ett bra lsflyt sker automatiskt.
Stor tummen upp fr Jack-bckerna och vi ser fram emot att lsa resten av bckerna i denna svit - Legenden om Jack. Tips tips!