Dödsbädden

Eddie är polisen som lyckas lösa de svåraste av brott. Eddie fixar allt, det har han alltid gjort. Men just som han, efter år av strulande, ska få barn med Shirin går hans mamma bort. Och vid dödsbädden uppdagas en historia som ändrar hans bild avuppväxten. Varför passerade så många unga barnflickor genom det välbärgade hemmet? Vart tog de vägen och varför blev det så tyst efter dem? Härvan av hemligheter påverkar alla Eddies relationer. Samtidigt dör en firad tv-stjärna i Stockholm, och utredaren Charlotta letar bland ryktena som i många år har omgärdat honom. Efter den hyllade "Djävulens advokat" kommer "Dödsbädden", den tolfte boken i Katarina Wennstams Justitiaserie.

Helena Rasmusson

2023-08-20

Bra! Läsvärd!

Boel Rosengren

2023-04-17

Ett viktigt och upprörande ämne ; sexuella övergrepp på unga flickor i beroendeställning . Men författaren vill docera , förklara , få läsaren upprörd på ett väldigt tydligt och till slut tjatigt sätt.

2023-01-04

Betyg: 5 av 5 - 📚 - Den här boken, Dödsbädden, är den tolfte boken i författaren Katarina Wennstams Justitiaserie, med kriminalkommissarien Charlotta Lugn, målsägarbiträdet Shirin Nouri, och journalisten Jane Wester i huvudrollerna. Och precis som dom tidigare böckerna i serien så ligger fokuset på kvinnovåld även i den här boken. Jag har tyckt om alla dom tidigare böckerna i serien, och jag tyckte väldigt mycket om även den här också. Skulle gärna läsa fler böcker i serien, och jag kan varmt rekommendera bokserien, där varje bok tar upp viktiga ämnen.

Katarina Nord

2022-11-24

Sträckläsning! Bra tempo och olika tidsepoker varvas i kapitlen!

2022-11-17

300 sidor av moralpredikan. Illa skrivet med skrattretande schablonmässiga karaktärer där alla är riktigt goda eller riktigt onda. Ett så viktigt ämne men så illa behandlat. Betyg 1,5