Dödlig hämnd

Alice Wiklund och hennes kolleger på Scotland Yard konfronteras återigen med ondskan. När en mördad kvinna hittas i en nedlagd tunnelbanestation visar det sig att det finns starka kopplingar till ett pågående mordfall där mördaren antas vara död. Försöker någon följa i en av Englands värsta seriemördares fotspår?Samtidigt försvinner Alices syster, vilket tvingar henne att åka hem till Stockholm. Ju mer efterforskningar hon gör, desto säkrare blir hon ? systern är ute efter hämnd. En dödlig sådan.?Dödlig hämnd? är den sista delen i Susanne Ahlenius erotic crime-trilogi och en direkt fortsättning på ?Dödligt dubbelspel?. Erotic crime är genren där spänning, kärlek, mord och sex är huvudingredienserna.

Stinas_boksida

2021-01-07

På en tunnelbanestation hittas en kvinna mördad. Mordet har kopplingar till seriemördaren Sean, men han är väl död, eller?

Samtidigt försvinner Alice syster hemma i Sverige, så Alice åker hem för att hjälpa till att hitta henne. Kan försvinnandet ha något att göra med något som hände för många år sedan? Alice vet att systern inte kunnat släppa det.

Kommer det bli något bröllop mellan Alice och Stewart, när han nu ställer ultimatum?

Detta är tredje och avslutade delen i den erotiska triologin där Dödlig åtrå och Dödligt dubbelspel är de två första.

Jag är verkligen fast i denna triologi. Det är spänning genom alla böckerna och det händer oväntade saker hela tiden som bara gör det mer spännande. Man vill bara läsa, samtidigt vill man inte det ska ta slut.

Gillar du mord, svek, spänning, kärlek, vändningar och lite erotik ska du läsa dessa.

Jag fullkomligt älskar när man får kastas mellan erotiska scener, djupa känslor blandat med spänning, förtvivlan och en portion av vänskap. Inte en minut av läsandet har varit tråkig utan snarare att jag fått hejda min framfart för att njuta så länge det bara har gått. Drivet verkar aldrig ta slut utan man måste fortsätta vända blad.
Jag rekommenderar man läser böckerna i ordning.

Spännande, gripande & underhållande!