Dödens skulptör

Carter, Chris

Vilken tur att du inte tände lampan En sjuksköterskeelev får sitt livs värsta chock när hon en morgon hittar sin patient, distriktsåklagare Derek Nicholson, brutalt mördad i sin säng. Dådet ter sig fullständigt meningslöst Nicholson var döende i cancer och hade bara några veckor kvar att leva. Men det som allra mest upprör kriminalinspektör Robert Hunter vid Los Angeles rån- och mordrotel är visitkortet som mördaren lämnat efter sig. Det liknar ingenting som vare sig han eller hans partner Carlos Garcia någonsin varit med om. För Hunter är det ingen tvekan om att mördaren försöker säga något till polisen med detta obegripliga och fasansfulla visitkort, men exakt vad det är tar längre tid för honom att lista ut. Att det är ett sofistikerat pussel med makabra pusselbitar blir alltmer uppenbart när nya lik dyker upp. Hunter och Garcia tvingas att samarbeta med utredaren Alice...

2020-11-01

Bra, men lite rörig.

Jan Banan

2019-07-08

Stark 3:a!
Brutal och nästan onödigt utstuderad grymhet, men det är så Chris Carter gör sina berättelser.
En inte helt perfekt uppläsare stör lite för den som väljer ljudboksversionen. Spännande deckare som är läsvärd!

Gillade det jag läste😂
Den var 👍👍👍

Micael Erneborg

2012-08-20

Helt klart bra underhållning. Inte riktigt lika vass som The Crusifix Killer, men nästan där.