Döden under ytan

Andreas och Stina väntar barn och allt borde vara frid och fröjd, men det är något som skaver. Andreas får inte den kontakt med Stina han förväntar sig och när hon plötsligt blir inlagd på sjukhus står han ensam med ansvaret för de fyra barnen. Vad är det Stina döljer och vad har Petra med det att göra? Samtidigt kommer en svårt skadad yngling in till akuten i Halmstad efter en motorcykelolycka. Andreas känner igen den medvetslöse pojken och ringer de chockade föräldrarna. När pojken en tid senare, uttorkad och svårt medtagen, återkommer till akuten, anar Andreas att det är någonting som inte stämmer. Varför dyker han upp igen? Ett mörkt familjedrama rullas upp, där skuld och hemligheter länge dolts. Anne-Marie Schjetlein flätar skickligt samman vardagens livspussel och nära familjerelationer med ond bråd död och mörka hemligheter i den fjärde boken i serien om kirurgen Andreas på...

4+ En bok som var värd att vänta på. En psykologisk spänningsroman i en tuff arbets/sjukhusmiljö. Det är en bok om familjerelationer, mörka hemligheter med ond bråd död. Det är en lättläst, spännande bladvändare med korta kapitel.

2019-07-28

Döden under ytan är den fjärde boken i serien om kirurgen Andreas som jobbar på sjukhuset i Halmstad. Jag har läst alla delar innan i serien och gillar dem. I den här boken väntar Andreas barn med nya sambon Stina. De försöker få sitt nya liv tillsammans men det är inte alldeles enkelt med fyra barn och Stinas exmake som ställer till besvär. Jag gillar det rappa tempot och de korta kapitlen som gör att boken är extremt lättläst. Berättelsen har ett bra driv framåt och handlingen är intressant. Dock stör jag mig en del på Andreas som är en riktig mespropp, jag önskar att det var lite mer ruter i honom. Författaren fångar sjukhusmiljön, den orimliga arbetsmiljön och stressen otroligt bra, jag tror att alla som jobbar inom vården känner igen sig! Döden under ytan är en spännande bladvändare som kan passa även den icke inbitne spänningsälskaren med sin sjukhusmiljö.

Johanna Åberg

2019-07-17

En fantastiskt bra bok som är spännande från första till sista sidan!! En riktig bladvändare!!!

2019-07-12

Så olika det kan vara. Har lyssnat på boken i fyra timmar. Nu bryter jag. Väldigt sällan jag gör det. Finner ingen som helst spänning. Inget fel på uppläsaren..
Ibland är det bättre att läsa än att lyssna.

Lollos Bokhörna

2019-07-01

”Döden under utan” av Anne-Marie Schjetlein är en bok jag inte kunde lägga ifrån mig. Det gick inte alls. Jag behövde läsa och läsa och läsa lite till. Jag behövde få veta hur det skulle gå. För boken är spännande. Och oförutsägbar.

Det här är den fjärde delen om kirurgen Andreas som arbetar på ett sjukhus i Halmstad. Jag har inte läst de tre andra delarna, men det måste jag nu. Anne-Marie är bra på att skriva fängslande! Bra uppbyggd story med oväntade vändningar.
Det är en bok om livspussel, familj, relationer, kärlek, mörka familjehemligheter och ond bråd död. ”Döden under ytan” är en spänningsroman som jag inte kommer att glömma i första taget. Läs för sjutton!

Strålande, spännande & skickligt skriven!

Åsa Carlsson

2019-06-13

I den här fjärde delen i bokserien om kirurgen Andreas får vi växelvis följa två parallellhistorier vilka bjuder på både gåtfulla hemligheter och medryckande dramatik. Bra och riktigt spännande på alla sätt och vis, inga svårigheter att hålla koll på vem som är vem. De korta kapitlen, ofta med effektiva cliffhangers på sluten, bidrar till det härliga driv jag upplevde med denna thriller. Kan helt klart lämpa sig att sträckläsa. Fullständig recension bokblogg: https://ibokhyllan.blogspot.com/2019/06/doden-under-ytan-av-anne-marie.html