Dataspelet

Dahlin, Petrus

| 2016

När Ville är ensam hemma passar han på att spela Ansiktet, det nya dataspelet som hans föräldrar har förbjudit honom att spela. Det skulle han inte ha gjort ? I den lättlästa serien ?Läs på egen risk!? finns de riktigt läskiga moderna vandringssägnerna för nybörjarläsarna.Man måste vara 15 år för att få spela Ansiktet, har Villes föräldrar sagt. Men när Ville får chansen smyger han ändå in i sin brors rum. Han bara måste prova! I spelet härskar det mystiska Ansiktet. Men får man ljuga för ett dataspel? När Ansiktet dyker upp i Villes drömmar börjar han ångra sig?Dataspelet är den andra fristående delen i ?Läs på egen risk!? - serien med läskiga vandringssägner för nybörjarläsarna. Första delen hette Varuhuset. Böckerna är lättlästa och genomillustrerade, med spännande historier som ger både rysningar och läslust.

Balltorpsskolan 4A

2021-11-25

den var bra och lite läskit

2021-10-20

Jag har läst en bok som heter Dataspelet av Petrus Dahlin. Den handlar om en person som heter Ville han ljuger om att han är 15 för att kunna spela ett spel som heter ansikte men efter han har spelat spelet så får han mardrömmar om ansiktet och han ser ansikte över allt. Jag tycker att boken är bra för att den är läskig och spenande. Elliott

2021-10-06

Jag har läst en bok som heter dataspelet.Den är skriven av Petrus Dahlin och Johanna Kristiansson.den handlar om sn kille som hete ville hans bror hade fåt ett nytt spel ville vill testa de.Huvud personer är en kille som heter ville.Jag tycker att boken var lite spenande och lite läskig men den får ett bra betyg.

2021-10-06

Jag tyckte verkligen om boken. Den handlar om en person som heter Ville, hans bror Arvid hade ett spel som heter Ansiktet. Ville ljuger om han är inte under 15, så han kan spela spelet. Men då blir han för rädd, och till slut hände någoting. Ansiktet var bakom honom. Bra bok!

2021-09-29

Jag har läst en bok som heter Dataspelet. Författare är Petrus Dahlin och Johanna Kristiansson. Boken handlar om en kille som heter Ville hans storebror hade köpt ett spel som det var 15 års gräns på. När Ville spelade det så fick han drömmar och i spelet var det ett spöke som hette Ansiktet, Ansiktet kom fram över allt för Ville. Boken var bra fast den var väldigt kort. Boken är bra till dig om du gillar läskiga saker. Wilmer

Den var bra spelande .och läskegt.🥵

Dataspelet

Ville är en vanlig pojke och en dag köpte Villes store bror ett nytt data spel ok när Villes bror skulle gå till en kompis tyckte Ville att han kunde spela de nya spelet. Ville sate sej ner i stolen ok när han sate igång spelet så var det 13 års grens men han spelade en då men det var för läskigt det var et läskigt ansikte ville blir jätte red ville hörde dörren öppna och det var pappa ville sprang till pappa och kramade honom Ville sa va han hade gjort men pappa blev ju lnte arg.