Dark Secrets

Ok- men inte mer.

Helena Rasmusson

2019-11-27

Ok deckare! Intressanta karaktärer, som jag gärna bekantar mig mer med! Helt ok story, men lite seg bitvis.

2018-11-10

Den här serien har väldigt många läst. Och gillat. Själv såg jag första säsongen av TV-serien (då hette den Den fördömde) när den gick på SVT 2010 och det enda jag kom ihåg var svinpälsen Sebastian Bergman och den allra sista scenen. Egentligen hade jag ingen större lust att läsa böckerna, men på något sätt har de flyttat in i min hylla. Läs mer på min blogg

2018-07-15

Första boken i serien om Sebastian Bergman och enligt mitt tycke den bästa av de tre som jag läst. Det är ingen större litteratur men helt ok för att vara deckare. Det är spännande och ganska välskrivet med karaktärer som, även om Sebastian är en riktig skit och en konstig typ,känns verkliga. Det är ok lyssning i bilen för en pendlare som jag.

Marina Pedersen

2016-10-15

Kanon

Tomas Karlsson

2016-09-28

3,5 blir betyget, stabil svensk krim i något lugnare tempo. Slutet bidrar till att man bara måste läsa fler böcker i serien, vilket känns helt ok.

Karin Löfstrand

2016-01-22

160118: Svag tvåa! Fastnade inte alls för karaktärerna trots att författarna jobbar på att göra Sebastian intressant.

Johan CB

2015-12-03

2015-08-26

Så bra. Hur kan jag ha missat Hjorth - Rosenfeldt? Fördelen med det är ju att jag har alla kvar att läsa;-)

Terese Johansson

2015-02-09

Den bästa boken i serien, enligt mig. Jag läste ut den på en dag och jag tycker inte att den var så förutsägbar och självklar som vissa andra böcker kan vara.

Lila .

2014-11-04

Inte tillräckligt bra språk. Ett hyfsat engagerande personporträtt (av flera centrala figurer). En historia som inte engagerar.

Maddes Bokblogg

2014-11-03

Bra första bok i en serie.

Anna Johansson

2014-09-07

Vet inte riktigt vad jag tycker om denna bok. En i mängden av alla svenska deckare. Svag trea blir betyget.

Kim M. Kimselius

2014-02-09

Det fördolda av Hans Rosenfeldt och Michael Hjort är en otroligt spännande bok. Författarna är skickliga på personporträtt och det är inte utan att jag tycker mycket illa om en av personerna i boken, medan jag känner sympati för andra. Läs hela recensionen här: http://www.boktipset.se/blogg/kimselius_bokblogg/2014/02/09/det-fordolda-av-hans-rosenfeldt-och-michael-hjorth/

Kim M. Kimselius

2014-02-09

Fredrik Olsson

2014-01-10

Innehåller det som en bra deckare skall ha samt det där lilla extra.

Fredrik Olsson

2014-01-10

Innehåller det som en bra deckare skall ha samt det där lilla extra.

A H

2013-12-15

Mycket bra. Annorlunda.

PL *

2013-12-04

Hade inte några höga förväntningar, och jag blev positivt överraskad! Ingen favorit men helt ok.

Peo Edvinsson

2013-10-27

En hygglig debutroman ändå.

2013-10-27

Helt okej deckare och jag vill gärna läsa fler av samma författare. Slutet på mordgåtan kändes lite hafsigt och det mest intressanta var egentligen Sebastians privatliv.

Victoria Antonsson

2013-06-24

Typiskt medelmåttig deckare, varken bra eller dålig, bara trevlig sommarunderhållning!

Jenny Jansson

2013-06-11

Boken är välskriven med många detaljer. Boken är spännande och hela tiden misstänker man någon utan att gissa rätt.

Lena L

2013-03-17

En typisk 3,5:à. Men det övervägde mot en fyr eftersom det är en bok som levererar på många plan. Inte bara ett mord och lösningen på detta utan även hur en psykolog tänker kring gärningsmannaprofiler etc.

Maria Hjelm

2013-02-03

Välskriven, spännande och svår att lägga ifrån sig. Jag kommer definitivt att läsa mer av det här författarparet!

Monica Carlsson

2012-11-17

Välskiven.

Ulrica Björnhag

2012-10-31

En bra och underhållande bok med många vändningar i handlingen. Bra språk och fler leenden i mungipan åt kommentarer som huvudpersonen Sebastian har. Man listar inte ut något och får sig en överraskning fram till sista sidan. Bra - vill läsa fler böcker av författarduon.

Linda Åslund

2012-09-25

Enkelt och tydligt, en deckare bearbetad till lättläst. Först tyckte jag att det var lite väl många personer att hålla reda på, sedan vande jag mig - och det finns en personlista på första uppslaget så att det ska vara enkelt. Bearbetningen är bra, boken fungerar som en deckare ska. Rekommenderas absolut till någon som kanske inte har så lätt att ta sig igenom en längre text, men som kan tänkas gilla deckare - det är en bok att fastna i.

Kitty Cat

2012-08-29

Den började jättebra, svår att lägga ifrån sig! Tyvärr tappade själva mordhistorien mot slutet vilket fick mig att vilja sänka betyget rejält men slutet var så oväntat att det fick bli en fyra ändå

Tommy Forsman

2012-08-27

Helt ok men inte lika bra som Lärjungen

Conny J

2012-07-15

Klart Godkänd!
Kanske inte så mycket nytt under solen, lite snårig att ta sig in i och vissa ganska platta personskildringar, så egentligen kanske den borde få en trea, men jag gillade boken och det något oväntade slutet... Lärjungen läses inom snar framtid

Hannes Took

2012-06-26

Det var en fängslande och bra bok så lite acceptans för de mer långsökta inslagen kan jag väl bjuda på då. Och jag tyckte karaktärerna och samspelet mellan dem var bra!

Iris Forsberg

2012-06-16

Rätt så trist bok egentligen. Spännande jo vars men inget särskilt med den. På vissa ställen har de fått till det. Slutet är bäst.

Caroline Hagesäter

2012-06-05

Boken är trots den ibland odrägliga huvudpersonen en riktigt spännande bok! Tar flera oväntade vändningar och når nästan upp till en 5:a i betyg.

Ulf Pettersson

2012-05-26

bra kriminalbok för att vara deras första deckare, ser fra emot fle

Ulf Pettersson

2012-05-16

bra för att vara parets första bok, ovisshet in i det sista vem som mördar

Eva Bohman

2012-05-15

Väldigt spännande, många olika sidospår som gjorde att det aldrig blev tråkigt.

Ida

2012-01-12

det är inget fel på boken. den är bra skriven, jag gillar intrigen och slutet hade jag absolut inte på känn.

men, och det är ett stort men, jag tycker boken är något för långsam, det tar helt enkelt för lång tid innan jag kommer in i boken och även för utredarna att kommer någonstans i utredningen. jag skummar många stycken och känner mig bara trött på sebastian.

sedan saknar jag den deckar-känsla som vill ska infinna sig, känslan som gör att man läser sida efter sida och inte kan sluta. jag känner dock på mig att jag kommer läsa andra boken och detta bara pga av den cliffhanger som sista sidan ger.

Rasmusmatte .

2011-12-17

Mycket bra debutbok. Spännande hela tiden. Väntar spänt att det ska komma en uppföljare

Maria Bäckström

2011-12-15

Ser fram emot att läsa nummer två i samma serie.

Louise A

2011-11-07

En huvudperson jag tycker illa och bra om på samma gång. Ovanligt och riktigt spännande.

Inger Tjellander

2011-11-05

Mord från första sidan. Flera berättelser i en men relativt enkelt att hålla isär. Sex, mord och egen vinning Ingredienser som driver historien framåt. Enkelt språk sträckläs.

Camilla Forssén

2011-10-18

En bra debutbok från dessa två herrar. Bra driv i boken och bra skrivet. Kommer absolut läsa efterföljarna.

Angelica Persson

2011-09-29

Jag gillar att huvudpersonen är rätt så osympatisk, det gör boken lite annorlunda och fungerar även som en drivkraft för handlingen. Själva mordhistorien är sådär. Slutet gör mig nyfiken på nästa bok.

Marina Trenkoska

2011-09-07

Mycket intressant och spännande. Rekommenderas!

Nettan Holmér

2011-07-31

Helt ok deckare med ganska intressanta personer, Sebastian är verkligen annorlunda och författarna gör inte något för att vi ska tycka om honom. Jag blir dock något besviken på slutet!!

J LJ

2011-07-12

*SPOILER*

När allting nystades upp i slutet och mördaren blev avslöjad tyckte jag att morden på (?) offrets mamma och mannen från skolan glömdes bort. Varför och hur gick de till egentligen...eller har jag missat något?

Oskar Henriksson

2011-06-16

En helt ok debut av detta författarpar. Det är en ganska klassisk kriminalroman som det finns dussinvis av. Jag är dock personligen inte så förtjust i att de slänger in en huvudperson, Sebastian, som är så genomgående elak och spydig. Det är intressant ett tag men sedan blir det bara pinsamt och ej trovärdigt. Betyget blir en svar 3:a.

Lotta Strandberg

2011-04-11

Helt OK deckare, lyssnade på den som ljudbok, väl inläst av Niklas Falk. Handlar om ett mord på en 16-åring, hans skola, lärare. Även flera spännande personer i polisgänget ffa Sebastian Bergman som man trots allt känner för. Lite väl häftigt slut tycker jag allt, så liten kan ju inte världen vara!

Annicka Olsson

2011-03-26

Mycket seg och tråkig inte alls läsvärd