Dr regnbgen slutar

Ahern, Cecelia

| 2006

Rosie och Alex r bsta vnner. De har hllit ihop i vtt och torrt och delar minnen frn denbusiga barndomen till de rebelliska tonren. Men just nr livet ntligenkan brja med utekvllar p stan och spnnande dejter skiljsderas vgar. Alex flyttar med sin familj frn Dublin till USA. Fr gott. Rosie bestmmer sig fr att flytta med honom till Bostonoch brja plugga dr, men just nr hon r p vg fr hon veta ngotsom kommer att frndra hennes liv fr alltid ngot som gr atthon blir kvar p Irland. Deras vnskap r viktig fr dem bda men stts stdigt p prov. ren, avstnden ochnya relationer lgger hinder i vgen fr dem. Rosie kan inte sluta fundera ver omdet r meningen att de bara ska vara vnner eller om deras knslor fr varandra r starkare n s ... Missfrstnd, omstndigheter och dets nycker hller dem isr, men nr de till slut kan terfrenas r frgan vgar de satsa...

Emma Fgerlind

2015-09-21

Det hr var en mrklig upplevelse. Jag lste boken fr att jag hade sett och uppskattat filmen - men det r ju inte samma historia! Mycket r nstan samma, men fel person gr fel sak eller s hnder saker vid en annan tidpunkt. Jag lste allt p en dag, men jag vill inte pst att jag tyckte att det var srskilt bra. Stilen och sprket var rtt torftigt, nstan dligt, men det kanske var meningen i och med att allt var brev. Trkigt hursomhelst. Jag tror att anledningen till att jag nd uppskattade lsningen var att jag kunde jmfra allt med filmen. Och frundras. Kommer nog inte lsa ngot mer av frfattaren ifrga.

Sara Eriksson

2014-12-06

Strcklste ?

2014-03-22

Jttemysig...att det ska vara s svrt att erknna krleken. Lser deras mail och brev, blir bde road, arg och grtfrdig. Ska de d aldrig f varandra. Nra en 5:a frn mig.

Andrea Bossner

2014-03-05

Underbart bitterljuv berttelse.

Terese Johansson

2014-03-04

En av de bsta bcker jag har lst. Det r vl lite av en s kallad 'feel-good-roman. Jag gillar upplgget Ahern har gjort, dvs att man fr lsa karaktrernas mail och brev till varann istllet fr att flja en vanlig dialog som i de flesta andra bcker.

Anna Lindgren

2013-09-05

Urmysig! Absolut vrt att lsa!

Alva Ordnrden

2012-03-30

Rosie och Alex har alltid varit bsta vnner. De har minnen tillsammans frn hela deras liv; frn busiga barndomen till tuffa tonren. Men nr Alex fyller 18 r flyttar han och hans familj till USA, bort frn Irland, bort frn Rosie. Bda tv r jtteledsna ver det, men de lovar att hlla kontakten genom brev, mail och telefonsamtal. Det gr de ocks och efter nr det har gtt ett r ska Rosie g p sin studentbal och Alex har lovat att komma och vara hennes dejt, men han kommer inte. Det r d som allt frndras och ingenting blir sig likt igen.

Trots att ren gr och de bda blir ldre och deras liv ser helt olika ut, lyckas de hlla kontakten. Men det uppstr fler och fler missfrstnd, de brkar allt oftare och ingen av de r helt lyckliga egentligen. I bda deras undermedvetna finns tankar om hur det skulle ha varit om Alex hade hunnit med planet och kommit p balen, hade det varit de tv d..?

Hela den hr boken r skriven i brev, mejl och samtal mellan Rosie, Alex och deras familjer och vnner. I brjan var det lite jobbigt, men sedan vande man sig och boken flt p och man lste, lste, lste. Boken knns ganska vardaglig, men nd annorlunda p ngot stt. Den r rolig, ltt och verraskande (frutom en sak i slutet som knns ganska frutsgbar). Det r en bok som man njuter av hela tiden och som jag rekommenderar till alla som vill ha en underbart mysig bok att lsa! :D

Yonna Lvgren

2011-02-14

Helt underbar, jag lskar den... En bok som fr mig att msom skratta msom grta och att msom ta mig fr hjrtat och sga : Naaww
En femma helt klart!

Johanna Lundin

2010-07-14

Precis lika bra som hennes Ps. Jag lskar dig. En mycket lttlst bok som jag slukade p ngra dagar. Chick-litt nr det r som bst.

Anna Johansson

2010-02-16

Underhllande och kul lsning.

Sabine Minell

2009-12-08

Helmysig bok som r skriven i brevform, lite ovant i brjan men man kommer snabbt in i boken som visar sig ha en riktigt bra och fin handling, rekommenderas!

Malin Paulsson

2009-10-20

Mysig och hrlig berttelse i brevform, som kan bli ngot ytligt ibland eftersom det inte r lika ingende i personligheterna i boken.

Erika Broberg

2009-08-21

Lite kul att allt skrivs som brev mellan dem hela tiden!!!

Karin Karlsson

2009-07-10

Hrlig bok

2009-06-14

ver att man kan g dr sida vid sida och tnka om eller ja kanske eller nej inte... och s blir det ingenting med ngonting, s frustrerande... men s r det ju kanske till viss del i livet, vi fr vra chanser, men ser vi dem, tar vi dem, och nr vet man att man ska ta fr sig, och nr ska man backa undan... men vackert r det med krlek, nr man vl har den...