Där inga ögon ser

Öhrlund, Dag

| 2016

En våldtagen och mördad pojke. En förtvivlad pappa som aldrig blev rentvådd. En stad där alla tycks veta men alla ljuger. När den buttre och fördomsfulle kommissarien Ewert Truut får komma tillbaka till Stockholm efter några års kommendering till en liten skånsk ort, är det på ett villkor - att han tar sig an cold cases och löser dem.Till sin förfäran upptäcker Truut att han inte får arbeta ensam. Hans nya medarbetare, den snygga Carolina Herrera och datageniet Måns Schmidt, får båda jobba hårt för att övertyga Truut om att han behöver dem. Uppdraget börjar i Mariefred och Truut märker snart att trion inte är välkommen. Vem eller vilka känner till sanningen om Mattias död för tio år sedan - pojkens mamma, gymnastikläraren, den före detta polischefen eller gangstern som blivit advokat? Truut måste återupprätta sin heder genom att lösa fallet. Samtidigt kämpar han mot inre demoner och...

2023-01-23

Stark 3:a

Linda Vanil

2023-01-07

Bra!

Johanna Åberg

2018-10-18

En fantastiskt bra och spännande bok!!!

2018-09-27

Deckarintrigen är ganska bra, men själva huvudspåret på den buffliga kommissarien, Evert Truut och hans privatliv och tankar är snäppet bättre och mycket underhållande att läsa. Det finns mycket svart humor som jag är så svag för. Jag läste ut den här pocketboken på några timmar och den underhöll mig väldigt mycket för stunden. Jag vill absolut läsa de två resterande delarna i serien. Kan varmt rekommendera boken!
Mitt slutbetyg blir, en 4:a!

Jan Banan

2016-10-30

Håller med tidigare kommentarer om att frekvensen och detaljrikedomen på sexavsnitten är onödiga och tillför ingenting. Detta sätt är hur den gamle flickfotografen har valt att nischa sitt skrivande på, och han vinner säkert några läsare på det men förlorar med all säkerhet ännu fler. Annars ett bra flyt och en skön stämning mellan karaktärerna i boken. Den är dock misstänkt likt Adler-Olsens succéböcker om avdelning Q i uppbyggnad....Stark 3:a!

Marina Pedersen

2016-10-13

Bra

Kerstin Hellgren

2016-09-05

Ledsamt med alla detaljerade sexscener som inte tillhör historien ett enda dugg! Annars är det en bra intrig!

E H

2016-09-01

Inte tråkig en enda sekund. Den röda tråden håller hela boken ut. Spännande.

A H

2016-07-31

Man kan ana lite inspiration från Jussi Adler Olsens avdelning Q.
Läsvärd men inte som Silverbielke...

Anna Johansson

2016-07-22

En riktigt bra och spännande deckare, det som drar ned betyget är att det är alldeles för många sexuella scener i boken, känns som att det är ex sexscen i vartannat kapitel, och det är lite för mycket i en deckare för min smak. Det är bra karaktärsporträtt i boken och jag kommer fortsätta läsa böckerna om kommissarie Truut och hans medarbetare.

2016-06-15

Gillar hans sätt att skriva.
Enkelt, lättläst,inte alltid p.k. och med både lite humor o ironi. Men, han behöver inte vara så mansgrisig, Jag är inte pryd men jag tycker inte sexet hör hemma här. Detta drar ned betyget från en 4:a till en 3:a.

Tomas Karlsson

2016-06-08

En man som heter Ove möter kriminaldrama, lite så känns det, det är underhållande när huvudkaraktären Ewert måste konfronteras med sina egna fördomar och den moderna världen. Storyn är stabil utan att gå till historien. Bra underhållning för stunden, stark trea.

2016-05-30

Ewert Truut är en macho kvarleva från förr, helt utan vett och etikett. En stereotyp bild av poliser från förr, eller poliser i författares ögon. Men jag älskar honom! Fråga mig inte varför bara... Gillar upplägget med cold case, bra karaktärer. Bra beskrivna sexscener. Ser (konstigt nog) fram mot fler böcker i serien.