Dr framtidens ftter vandrar

Nr Charlies pappa dr ryms allt han ger i en plastsck. Hur kunde det sluta s? Charlie ser tillbaka p sin barndom i ttiotalets Malm och minns en levande, varm pappa. Men ocks tystnad och hemligheter. Genom Charlies blick fr vi flja en pojke som vxer upp i en tid d man mimade till Herreys p roliga timmen och stencilerna doftade sprit, nr Maradona var gud och man slapp plocka lsgodiset sjlv. En tid d ett helt land srjde en skjuten stadsminister. Pressrster: "Om man gillar Susanna Alakoskis Svinalngorna r detta en bok som kan tilltala." Endast Ebcker "Mattias Edvardsson berttar omsorgsfullt och inlevelserikt. Vxlingarna mellan 1980-tal och nutid, mellan frnumstig pojke och frbittrad man, ger nerv och variation." Sydsvenskan "Edvardssons roman r samtidigt ett stycke svensk samtids- och Malmhistoria." Norrbottens-Kuriren

Maria Olofsson

2018-11-16

Gillade denna bok. Lite igenknning emellant och fin berttelse om far och son.

2014-05-10

Frra ret lste jag Mattias Edvardssons debutroman Dit drmmar frdas fr att d och tyckte vldigt mycket om den. Drfr blev jag riktigt glad nr frfattaren hrde av sig i r igen och undrade om jag ville ha hans nsta bok ocks. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2014/05/dar-framtidens-fotter-vandrar-av.html