Dansfeber smittar

Hansson, Anna

| 2013

Maja har längtat hela sommarlovet efter att danslektionerna ska börja igen. Nästan alla hennes kompisar har också sett fram emot det. Men inte Lina och Martina, de har bestämt sig för att sluta dansa och börja rida istället. . Kan Maja övertala sin kille och hans fotbollslag att börja dansa? Skulle det få Lina och Martina att ändra sig?. Spökar det fortfarande på teatern? Och hur svårt kan det egentligen vara att sätta upp en musikal?.

Råda skola åk 4

2021-09-21

Boken som jag läste hette Dansfeber smittar. Författare till boken heter Anna Hansson. Huvudkaraktären heter Maja. Och andra karaktärer är henner fyra kommpisar Lina,Martina,Liza och Millan. Det handlade om att Maja och henner kommpisar skulle sätta ihop en egen musikal. Dom skulle öva i en teater som var i stan men en morgon upptäckte dom att den teatern dom skulle va i hade brunnit upp och då så sa två personer som ägde en annan teater att dom kunde få vara där inne. Och då övade dom där. Och musikalen skulle handla om heloween. Jag tyckte om boken för jag gillar dans och dom dansade i musikalen.Av Moa Nicklasson.📓👍😀

Jättebra bok för barn och även roande för vuxna som högläser på kvällarna. Rolig och enkelt skriven. Man fångas av den och vill läsa mer när man nått slutet.