Dansfeber

Hansson, Anna

| 2012

Maja och hennes kompisar ska äntligen få sätta upp en egen vårshow. Men allt går inte som en dans. Deras lärare Sussi får ett jobb som koreograf och Maja blir kär i vikarien Micke. Men är han inte lite för gammal? Och vad är det för mystiska saker som pågår på teatern? När de är där och tränar på kvällarna hör de mystiska ljud och saker försvinner spårlöst.Spökar det?

Jättebra bok för barn och även roande för vuxna som högläser på kvällarna. Rolig och enkelt skriven. Man fångas av den och vill läsa mer när man nått slutet.

Kristina Simar

2012-09-17

Detta var en underbar ungdomsbok om dans. Boken var perfekt för mig, eftersom en av mina döttrar började dansa som liten och jag minns hennes stora glädje inför de kommande vårshowerna när de fick visa upp vad de lärt sig under året. Som stolt mamma satt jag givetvis i publiken. Nu är hon själv danslärare och jag tittar gärna på hennes elevers vårshower. Så för mig var det en stor glädje att läsa denna välskrivna och även roliga bok. Karaktärerna och miljöerna var perfekt gestaltade. Jag kunde verkligen se tjejernas glädje över att få dansa. Och även att det var en nostalgitripp som gjorde att jag log och nickade igenkännande åt det tjejerna gjorde. En härlig bok, kanske i första hand för ungdomar som dansar, eller för de som vill dansa. Men även en trevlig och humoristisk bok för andra ungdomar.