Dansa med Sigge

Hallberg, Lin

| 2021

"Dansa med Sigge" är den nittonde boken i Lin Hallbergs och Margareta Nordqvists succéserie om favoritshettisen Sigge och stalltjejen Elina.Det är vår och i Brobystallet tränas det dressyr för fullt inför den stora tävlingen i Danmark. Där ska Elina och Sigge visa världen vad de kan. Stämningen är på topp och när allting stämmer känns det nästan som om Sigge dansar fram! Men mitt i allt det sommarglada händer det sorgliga och hemska saker i stallet. Och när någon en natt klipper av hästen Mollys svans, växer ilskan och oron. Vem kan ha gjort något så elakt?Böckerna om Sigge handlar om Elina och hennes kompisar i det mysiga stallet i Broby. Och om Sigge såklart, den lilla shetlandsponnyn som Elina älskar över allt annat. Margareta Nordqvists bedårande bilder är som alltid i perfekt samklang med Lin Hallbergs varma text.

4A, Almunge skola

2021-12-15

Jag tycker att den är bra med fina bilder.

Sigge är rolig 😆🦄🐴🐎

Sigge är rolig 😆🦄🐴🐎

super bra

Elina och hennes kompisar ska resa till Danmark med sina ridskolehästar! Dem har hjälpt till med ett ridläger för små barn, deras belöning var 200 kr om dagen. Nu var det dags för tjejernas ridläger. Men en dag när dem kommer till stallet så är en av tjejernas häst avskuren i svansen. Kommer sedan till Danmark bli av!? Kommer hästen att klara sig!?

Jag tyckte att boken jättebra för att den var lite läskig och det var spänning i den.

Jag tycker barn i 9-11 års åldern för att den är lagom svår.

/Ida