Dansa med Sigge

Hallberg, Lin

| 2021

"Dansa med Sigge" r den nittonde boken i Lin Hallbergs och Margareta Nordqvists succserie om favoritshettisen Sigge och stalltjejen Elina.Det r vr och i Brobystallet trnas det dressyr fr fullt infr den stora tvlingen i Danmark. Dr ska Elina och Sigge visa vrlden vad de kan. Stmningen r p topp och nr allting stmmer knns det nstan som om Sigge dansar fram! Men mitt i allt det sommarglada hnder det sorgliga och hemska saker i stallet. Och nr ngon en natt klipper av hsten Mollys svans, vxer ilskan och oron. Vem kan ha gjort ngot s elakt?Bckerna om Sigge handlar om Elina och hennes kompisar i det mysiga stallet i Broby. Och om Sigge sklart, den lilla shetlandsponnyn som Elina lskar ver allt annat. Margareta Nordqvists bedrande bilder r som alltid i perfekt samklang med Lin Hallbergs varma text.

4A, Almunge skola

2021-12-15

Jag tycker att den r bra med fina bilder.

Sigge r rolig 😆🦄🐴🐎

Sigge r rolig 😆🦄🐴🐎

super bra

Elina och hennes kompisar ska resa till Danmark med sina ridskolehstar! Dem har hjlpt till med ett ridlger fr sm barn, deras belning var 200 kr om dagen. Nu var det dags fr tjejernas ridlger. Men en dag nr dem kommer till stallet s r en av tjejernas hst avskuren i svansen. Kommer sedan till Danmark bli av!? Kommer hsten att klara sig!?

Jag tyckte att boken jttebra fr att den var lite lskig och det var spnning i den.

Jag tycker barn i 9-11 rs ldern fr att den r lagom svr.

/Ida