Dans med en ängel

Edwardson, Åke

| 1997

Den första boken om kommissarie Winter. Utnämnd till 1997 års bästa detektivroman! På ett enkelt hotellrum i södra London hittas en ung svensk man mördad. Kort efter sker ett liknande mord i Göteborg. Av de blodiga fotspåren att döma har en makaber dans utförts i rummen. För den 37-årige kriminalkommissarien Erik Winter och hans medarbetare blir det inledningen till en av de mest plågsamma utredningar de haft hand om. Dans med en ängel är en roman om utanförskap och förnedring, och om det mänskliga psykets dolda sidor, berättad med kraft och medkänsla. Dans med en ängel tilldelades Svenska Deckarakademins pris för 1997 års bästa kriminalroman med motiveringen: "En roman som med övertygelse och ett personligt tonfall skildrar en mardrömsaspekt av det samhälle vi lever i."

lia Hellman

2019-03-04

Provade en bit & det gick ej. Noll känsla för boken. Bort från min hylla iaf.👽

Ellinor Karlberg

2014-10-03

Började lite trevande, därför får den en 3a istället för en 4a. Gillar hur författaren skriver

Spännande från första kapitlet. Mycket bra

kristina johansson

2010-06-21

Spännande om än filmen var ännu bättre!

Mia Dahlstrand

2010-04-17

2010-04-16
Detta kändes som en glad överraskning. Jag tyckte mycket om den. Läskig och spännande med ett brokigt persongalleri som målas med väl beskrivande pensel. Definitivt inte den sista Åke Edwardson som jag läser.

Jonna Österlund

2009-12-04

Väldigt spännande och välskriven med ett bra slut.

Emma B

2009-09-17

Riktigt spännande! Den förtjänar sitt höga betyg tycker jag. Den här boken tog tag i mig från början och släppte inte taget förrän den var slut. Å som tur är så finns det ju fler av samma författare! =o)