Danny - bäst i världen

Dahl, Roald

| 1987

Danny har en bästa vän ? sin uppfinningsrika pappa. De bor för sig själva i en husvagn bredvid sin bensinstation. När Danny fyllt nio upptäcker han sin pappas mörka hemlighet, en hemlighet som leder Danny in på hans livs äventyr. Genom Dannys uppfinningsrikedom lyckas han och pappan med besked hämnas på traktens osympatiske markägare.En annorlunda och mycket finstämd Dahl-berättelse, men fortfarande med oemotståndlig galenskap!Översättare: Meta Ottosson.

Anna Kreissl

2021-06-28

Anna Kreissl

2021-06-21

Läste för sonen 9 år

John C

2019-03-31

Danny bor med sin pappa, och en dag avslöjar pappan en hemlighet... Roald Dahl skrev alltid bra barnböcker och det här är inget undantag. En fin skildring av en familj som inte haft det så lätt.

Maria Linder

2014-05-03

Roald Dahl är en fantastisk sagoberättare, även om det finns andra av hans berättelser jag tycker om mer än denna.

Märit Wallin

2013-12-15

En underbar och kärleksfull bok om en pojke och hans unikt upplevelse- och uppfinningsrike far. Jag har köpt varsitt exemplar i julklapp till hela min 4-6:a! Måtte de tycka lika mycket om den som jag!

jessica hardiman

2012-09-04

Det här är en bok som satt sig i mitt minne. Jag gillar så den fina relationen mellan pappa och sonen. Sedan har Roald Dahl alltid varit bra på fantasi