Daisy i kedjor

Bolton, Sharon

| 2016

*Ny kriminalroman från huvudnamnet på årets Crime Time-festival på Gotland!* »Sharon Bolton är mästare i att bygga upp skräckstämningar.« | LOTTA OLSSON, DN »Jag kan inte låta bli att imponeras av hur författaren bygger upp sin historia och väver samman de till synes omöjliga skeendena. Daisy i kedjor innehåller just den typen av obehag som en sådan här bok bör innehålla.« Betyg 4 av 5 | JOHANNAS DECKARHÖRNA Berömda mördare har fanklubbar. Hamish Wolfe är inte annorlunda. Han kommer att sitta inspärrad resten av livet för att ha kidnappat och mördat tre kvinnor - och får mängder av beundrarbrev varje dag. Han är snygg, karismatisk och har en stor övertalningsförmåga. Hans beundrare är säkra på att han är oskyldig. Och på att han är deras drömmars man. Vem skulle gå med i en sådan fanklubb? Maggie Rose är advokat och bästsäljande true crime-författare, lika tillbakadragen...

2019-08-14

Mycket bra!

Karin Johansson

2019-03-01

Sharon Bolton, min favorit författare.

2016-11-26

Jag håller ju på och försöker beta av Boltons hela produktion och detta är den sjätte boken jag läser. Kanske har hon skämt bort mig lite, men jag tycker inte Daisy i kedjor är någon av hennes bästa böcker, men eftersom hon har en väldigt hög lägstanivå så är den ändå riktigt bra. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/11/daisy-i-kedjor-av-sharon-bolton.html

Gunilla Jönsson

2016-09-19

Inte en av Boltons bästa, alldeles för förutsägbar och inte särskilt spännande.

2016-09-12

Gillade inte alls denna Bolton trots att jag lovordat tidigare böcker. Svårläst, långdragen och med ett slut som man gissar sig till efter halva ungefär. Dessutom med typografiskt svårlästa brevstycken. Bättre kan Bolton!

2016-09-10

Hon är en fantastisk författare som skriver både spännande och välskrivet. Läst hennes tidigare böcker som också fått höga betyg från mig. Ser alltid fram emot nästa o nästa o nästa.....

2016-09-03

Betyg: 4,5 av 5.

Jag har läst två böcker tidigare av Sharon Bolton. Först läste jag En mörk och förvriden flod, som är den fjärde boken i en serie. Och sen läste jag Små svarta lögner, som är en fristående bok. Båda böckerna tyckte jag var mycket bra, speciellt Små svarta lögner.

Det finns åtta böcker av Sharon Bolton översatta till svenska. Och jag ska definitivt läsa dom fem böckerna som jag inte har läst, för hon är en fantastisk författare.

Den här boken, Daisy i kedjor, är mycket välskriven och spännande. Den har flera vändningar, och är helt oförutsägbar. Väldigt oväntat slut på boken. Mycket bra personbeskrivningar är det, och även dom engelska miljöerna är suveränt skildrade.

Rekommenderar absolut boken som väl är mer än psykologisk thriller än en kriminalroman.