Dagen är kommen

Schulman, Ninni

| 2021

Några dagar före julafton hittas Harry och Inga Tynning brutalt mördade i sitt hem ett par mil norr om Hagfors. Huset är i oreda och det saknas både pengar och smycken. Det äldre paret tycks ha levt ett stillsamt liv och har av allt att döma varken fiender eller ovänner. Polisen, med Christer Berglund och Petra Wilander i spetsen, misstänker att det rör sig om ett rån som spårat ur. Men ju mer de undersöker saken, desto märkligare och obehagligare visar sig fallet vara. Journalisten Magdalena Hansson är tillbaka på jobbet efter en längre tids sjukskrivning och blir snart djupt engagerad i morden som skakar bygden.Den sjunde och avslutande delen i Hagforsserien är en spännande berättelse om utsatthet, botgöring och att till slut försöka försonas med sina livslögner.

A H

Jättebra. Känns som den sista men hoppas på fler.

Spännande, underhållande och välskriven. En bra serie med ett värdigt slut.

2021-05-20

Nja. Ninni Schulmans böcker om Hagfors började bra men har blivit mer ojämna och sämre mot slutet. Avslutningen på serien är heller ingen höjdpunkt. Känns som om författaren gjort allt för att få till ett gulligt slut för alla inblandade. Kändes lite småbarnslig och krystad.

2021-05-05

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Den här boken är den sjunde och sista boken i Hagforsserien. Jag har läst alla böckerna och tyckt om dom allihopa. Men nu är serien slut, och vi får hoppas på att författaren skriver andra bra böcker i framtiden. Gärna något i stil med hennes fristående bok Bara du.