(Dagbok för alla mina fans nr 12)

Kinney, Jeff

| 2017

Bokserien "Dagbok för alla mina fans" har efter 11 delar vuxit till ett globalt fenomen med mer än 180 miljoner böcker i tryck världen över. Böckerna prisas för sin träffsäkra humor och förmåga att fånga in motvilliga läsare. Och den roliga och spännande formen med streckteckningar och "handskriven" text lockar både lässvaga och läsvana.Greg och hans familj kastar loss från vardagen! "Kom till paradiset!" lockar reklamen för en tropisk semesterö och den slutkörda familjen Heffley hakar genast på. De flyr från vinterkylan och den annalkande julen för att få njuta av vila och värme. Några dagar i paradiset borde göra underverk för dem.Men snart upptäcker de att den paradisiska ön är överreklamerad. Och där finns gott om semestersabotörer som kan spoliera en familjesemester: vanskliga utflyker, brännande solsveda, plågsam magsjuka och giftiga djur ... Kommer de att få sina sköna semesterdrömmar...

#läserdetminaeleverläser

Det handlar om en kille som heter Greg och det enda han är bra på är att spela tv spel men hans mamma ville att han skulle göra något annat än att spela tv spel, hon ville att Greg skulle göra något kreativt. Sen hittade han video kamera och tänkta göra en film med Rowley Rowley är Gregs kompis

Den var väldigt bra och rolig.
De skulle åka på bilsemester men det gick inte som förväntat för dem.
/Arvid

Klass 4 Sternö

2021-12-17

Rekommenderas för alla på mellanstadiet.

Helt okej.

Bra för att den är bra.

Den här boken är skriven av Jeff Kinney. Den handlar om att Greg får en massa små problem t.ex att hans kompis får en flickvän och han har ingen att vara med då. Då blir Gregs mamma orolig och bjuder hem en person som snart hade gått ut skolan. Greg tycker att det var pinsamt.

Jag tyckte boken var bra för att den var rolig att läsa. /Ture

Jag tyckte att boken var jättebra. Och den är så rolig. Och att det är hans dagbok som man läser jag tycker att det blir mycket roligare att läsa. Och att det går allting fel för han men sen blir det bra. /Chloe

4, Vireda Skola

2021-12-15

Kul ändå att den är skriven med rolig text.

2021-12-15

Jag tyckte boken var bra för att den här familjen är alltid så klumpig.

2021-12-15

Rolig spännande bus lite av allt möjligt.

Forsenskolan 4B

den var bra och rolig.

Den är bra

Den är bra

2021-12-15

Den är jättebra och rolig!

2021-12-15

Denna är jätte bra och om man gillar böcker med humor så rekommenderar jag denna bok. Jag älskar alla dagbok för alla mina fans och rekommenderar verkligen att man läser den

Jätte bra och rolig

4, Vireda Skola

Den var bra,

Den här boken är jätte bar och har ibland med sig humor!!! OM NI INTE HAR LÄST DEN HÄR SÅ PROVA DEN!!!!!!!!!!!!

Den handlar om Greg han gillade fotboll när han var liten men det gör han inte längre, i kiosken bytte de ut slushies mot fruktsmoothie och klippte gräset var tredje vecka när han var liten, detta gjorde att han inte gillade sport mer. Han försöker gilla sport igen efter ett tag och tillslut började han gilla basket, hans skott var värt 3 poäng vilket gjorde att de vann. Jag tycker boken var fantastik.

Jätte rolig tips bok för 9-12

Den är jätte bra och rolig bok

Den är jätte bra bok så bra och jätte rolig

Jag tycker att boken var bra. Boken handlade om att Gregs kompis lämnade han för hans flickvän, då behövde Greg hitta nya kompisar och så får man se hur det går.

Den här boken är skriven av Jeff Kinney. Den handlar om Greg Heffley. Gregs mamma tvingar Greg att gå på en teater. Greg Heffley ska sjunga en sång som handlar om träd. Det första tecknet på att det kommer gå dåligt är att Rodrick (hans bror) håller i en film kamera. Om Rodrick filmar Greg så kommer han reta honom i resten av sitt liv. Så Greg bestämmer att...
Jag tycker att boken var jättebra eftersom att den hade mycket humor i sig. Av Lucas.

Klass 4c, Kulturama

2021-12-11

Den är bra och spännande och rolig jag rekommenderar den🌺🌳🌺

den var ganska rolig och det handlar om en pojke

2021-12-09

den var lite sådär den handlar om en stresad resa

den var inte så bra men dem som gillar serier kommer och gilla denna boken

den var inte så bra men dem som gillar serier kommer och gilla denna boken

Filip Milton

2021-12-08

Alla dessa böckerna är jätteroliga

Nytorpsskolan 4

2021-12-07

En jätte bra och rolig bok rekomenderas verkligen!

Boken var bra för att den är rolig och Greg är också med om en massa roligheter. Den passar för dom som gillar lättlästa men roliga böcker och dom som gillar massa konstiga händelser.

Sådär bra,Rolig,Bra att läsa om man inte har nåt att läsa.

Den är rolig.Den är knasig.Och spännande och kul att läsa.

Den är rolig.Den är knasig.Och spännande och kul att läsa.

Den var rolig och knasig. Den var lättläst

Jag tycker den här boken är bra för de som gillar konstig och galen humor! Jag brukar fnissa på lektionerna för att man känner igen sig i ALLT. Den handlar om att Greg känner sig utanför, för att hans bästavän har fått en flickvän han är med henne KONSTANT! Gregs mamma börjar bli orolig och sen tappas en guldring bort... så det blir lite mysterier, men jag gillar den här boken jättemycket och rekommenderar den! :) ha de gött

Den här boken handlar om Greg som går i mellanstadiet och han gör massa roliga saker t.ex drömde han att han var en sköldpadda som kunde flyga. Jag tyckte att boken var bra för att det var mycket humor i boken./Gustav

Nytorpsskolan 4

2021-11-30

Den var bra och om man gillar humor skulle jag rekommendera den

Jag tyckte den här boken var bra för att den var rolig. Om man är 8-10 år gammal så ska ma läsa den./ Ludde.

Dem reste till ett paradis på julen istället för att vara hemma

De var bra för att de var konstiga och är väldigt bra skrivet

Hedskolan 4

2021-11-29

Man börjar skratta när man läser den.