Dagbok för alla mina fans : Gregs bravader

Kinney, Jeff

| 2008

Pojkar skriver inte dagbok, eller? Hjälten i den här boken, Greg, gör i alla fall det. Och inte nog med det - han ritar fullt med bilder i den också. Det är mammans påhitt och han gör det motvilligt till en början. Men han har själv kommit på att denna loggbok, som han själv hellre kallar det, blir perfekt att sätta i händerna på journalisterna när han en gång i framtiden blir rik och berömd. För det kommer han att bli! Först ska han bara tackla tiden på mellanstadiet.    I den här första boken i serien har ett nytt skolår precis börjat. Greg upptäcker att han numera får dela korridor med killar som är både större och styggare, och några som redan rakar sig. Själv hör han till en klenare sort, men vet precis hur han ska parera för att vinna cred utan alltför stor arbetsinsats - det gäller att bli lagom populär på skolan. När kompisen Rowley plötsligt klättrar förbi honom på popularitetsskalan...

Den här boken handlar om Gregs sommarlov och knepiga saker som hände i hans sommarlov.Den här boken är jättebra för att den har mycket humor i sig och jag rekommenderar att du läser den/Av Ahmed.

Den här boken handlar om att Greg och hans familj ska åka på semester. När de kommit halvvägs stannade de på ett motell. Men det de inte visste var att det var stökigt där. Jag tyckte boken var väldigt bra för den hade mycket humor.
Av Ture

Det är min favorit av dom alla

Den var väldigt bra!!

Kul bok.

Den var jätterolig, jag tycker den till och med passar vuxna

Greg är en person som har väldigt mycket otur i sitt liv. Hans bror Rodrick håller på och göra Greg irriterad hela tiden med att berätta Gregs hemligheter. Jag tycker detta är en bra bok för folk som är 10-12 år. /sigge

Boken är bra och rolig jag rekommenderar boken

alla dagbok för alla mina fans är såååååååå kul!!!! jag gillar allt i boken

En bok med mycket text men inte så svåra ord. Boken är rolig och går snabbt att läsa.

Boken handlar om många saker men en sak som boken handlar om är att en tjej ska ha en fest och den tjejen har väldigt coola fester så alla vill bli bjudna men den här gången får hon bara bjuda sin orkester så då gick Greg med i orkestern så han kunde bli bjuden men hon fick bara bjuda träblåset. Jag tycker att boken är bra för att den är rätts så kul. Jag tycker att de som gillar typ spänning ska läsa den här boken./Ellie

Den är lite bra .Han är lite konstig och rolig han försöker att va cool 😎

Det var en bra,rolig bok men lite mycket dext.

Den var bra för att den var kul och rolig! Jag tycker att man ska läsa den!

Jag recensionerna dagbok för alla mina fans det i långa loppet den var rolig men väldigt mycket stress i den men jag tycker att du som läser det här borde läsa den.

Jag tyckte att boken var rolig och lite spännande och skum. Den handlade om att familjen Kinney ska fira jul. Men mamma bestämmer att de inte ska fira jul som vanligt. DE SKA TILL GRANDCANARIA! Greg tycker inte att det är en så bra id’e. Det tycker han inte efter att han fick sitta på två plankor på flygplanet, svalde en sjöfisk och att han tvingades sitta bredvid en tjock familj och en bäbis! Men han hade även någonting att visa för Rowley när han kom hem. De misslyckade julkorten.

Av Inez 15/10-21

Det varen man som skulle duscha men det kom dödar maskar som håller på att äta upp han. Jag tycker att 4 ska läsa boken./ Wilton

Den här boken var bra för att den var rolig och den berättar mycket om Greg och hans familj. Jag tycker att man ska läsa den här boken om man är vid 10 årsåldern./Ludde

Sv: Jag gillade boken. Den är chokkul, man. Författaren borde skriva flera böcker.
Pt: Eu gostei do livro . É muito daora, meu. O escritor devia escrever mais livros.
Beatriz

Den här boken var väldigt bra för att den fick mig och säkert många andra att skratta.

HELT OKEJ(LARA)

Dena bok handlar om Gregs vardagsliv det var en spännande och rolig bok som passar till dig som gilla roliga böker.

Satsa allt är rolig, bra och spännande den handlar om greg haffleys vardagsliv

Satsa allt är rolig, bra och spännande den handlar om greg haffleys vardagsliv

Den var bra för att den var rolig och spännande.

Det handlar om en person som heter Greg, den är rolig för att dem gör flera olika saker.

Jag har läst den förut och ja.

Jag tyckte boken var rolig. Eftersom den hade mycket humor i sig. Greg Heffley vill bli rik men lyckas aldrig. Istället gör han en massa klumpiga saker som han får sota för. Av Lucas.

Den här boken handlar om att Greg gör massor av saker som han får sota för.Noel.E