Cykelmysteriet

Widmark, Martin

Flag from da

Gæt med, når vinderen skal findes!  Snart lyder startfløjten i Vestervomstrups cykelløb, og løbets fire deltagere, heriblandt Lasse fra LasseMajas Detektivbureau, er alle sikre på sejr. Cykelløbets øvrige medvirkende ? Vestervomstrups postbud, Franco Bollo, spåkonen Tahita og landmandsdatter Emilie Gardén ? skyr ingen midler i kampen om guldmedaljen og de 10.000 kroner, og Lasse og Maja forstår snart, at noget er galt.Der er således atter brug fra LasseMajas Detektivbureau, for hvem er mon løbets retsmæssige vinder?  Cykelmysteriet er en blandt flere billedbøger i svenske Martin Widmark og Helena Willis højt priste serie om LasseMajas Detektivbureau. I serien findes også Sølvmysteriet, Slotsmysteriet, Brandmandsmysteriet, Modemysteriet, Fødselsdagsmysteriet, Svømmehalsmysteriet, Mumiemysteriet, Fodboldmysteriet og Fængselsmysteriet, der alle kan læses...

Nytorpsskolan 4

2021-11-30

En spännande bok när det till slut blir Lasse som vinner. Så klurigt när det visar sig att typ alla deltagare har fuskat. En bok som jag rekommenderar, läs denna bok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2021-11-11

Lasse och Maja löste ännu ett fall. Det var en cykeltävling och Lasse var med i den. Det hände konstiga saker. En tjej (jag kommer inte ihåg vad alla namnen var för det var en vecka sedan jag läste den hoppas det är ok). Hon var bakom Lasse och de andra men helt plötsligt så kom hon först.. Det visade sig vara en genväg. Sen hände det en till sak. Det låg stift överallt och det visade sig vara en annan kille. Och sen var det en till som fuskade hon hade en tvilling så hon cyklade 2 varv sen bytte hon med sin tvilling. HEHE

2021-11-11

Den hade en bra handling. Den var lätt att förstå. Och den var spännande.

Denna boken var väldigt spännande och komplicerad. Men den var bra och lätt att hänga med i. Det var lite roligt på slutet när det kom fram att alla hade fuskat utom Lasse. Det hände även en massor av andra grejer som du får reda på när du läser boken.

Av Inez SÖ11B 14/10-21

4A Svandammsskolan

2021-10-05

Boken var rolig, bra och spännande.

Jag gillade boken så mycket. Hehe

Den var bra. Spännande och rolig. Det var lätt att hänga med.

Nytorpsskolan 4

2021-09-29

Boken var bra

4B Svandammsskolan

2021-09-24

Lasse ska vara med i en cykeltävling och allt går bra, men sen krockar han med de andra tävlande. Lasse kommer sist, men eftersom alla andra fuskat så vinner han ändå. Det var en spännande bok.

Jag tyckte den va bra

Jag tyckte att boken var jättebra därför att det var roligt på slutet när det kom fram att det var många som hade fuskat.

Sam Berling

2015-08-14

LassaMaja är en av de bästa bokserierna som finns! Fröken har läst någon av dem för oss i skolan, men detta var den första jag läste själv.

Fredrik Palmqvist

2014-02-17

En mycket bra och spännande bok