Complete chronicles of Narnia

Lewis, C S

| 1994

All seven tales in The Chronicles of Narnia are bound together, with full-colour illustrations, in one magnificent hardcover volume with a personal introduction by Douglas Gresham, stepson of C. S. Lewis.

W

Weronica

2022-10-26

Läste det svenska versionen och jag tyckte det var läsvärd.

Z

Zineb Kadiri

2022-07-20

Läste dem när jag var liten och älskade, rekommenderar för alla barn! En riktig klassiker !

typ bästa jag har läst, det tog typ 7 månader men kändes som typ 1000 år

TERTIO

2019-10-03

Förbereder barn för kristna trosföreställningar.

Teresia Kjellgren

2013-09-02

Böckerna om syskonen Peter, Susan, Edmund och Lucy som går in i en garderob på den engelska landsbygden och kommer ut i landet Narnia älskade jag när jag var yngre. Blev grymt besviken på filmen som kom 2005 och har inte sett de andra två. Men böckerna - Läs de!!!

Liz Skogh

2012-12-11

Har inte läst böckerna i vuxen ålder. Betyget är baserat på hur magiska dessa böcker var för mig som barn.

Anna-klara Akar

2012-11-18

Klassiker på fantasyfronten för barn. Lite ojämn men i vissa fall är den genialisk. Älskar de senaste filmatiseringarna. Grät alltid när man fick veta att någon inte skulle komma tillbaka till Narnia.

Tova C

2012-11-14

Svag 3:a. Bra berättelser men den hade nog vart roligare att läsa när man var yngre. Störde mig mycket på det sexistiska språket genom alla böckerna.

Tony

2012-10-14

Så jävla dåliga. Rasistiska, sexistiska och med inte ens subtila kristna allegorier.

Linda Sävhammar

2012-04-14

Älskar berättelsen om Narnia!

Gillade inte alls första och sista delen. Resten var mycket bra.
Om jag läser om böckerna så ska jag försöka lägga ner mer tid på att förstå symboliken.

En barndomsfavorit som håller än.

Liza Bolin

2011-04-13

Ljudbok. Bättre än ettan, krigsstrategier är alltid intressant. Dock fattar jag inte om jag lyssnat i fel ordning - Filerna kallades "2", men här verkar det vara bok 4, men händelserna tar ju vid efter bok 1?

Lena L

2010-03-24

Förtrollande saga om ett magiskt land. Passar även för vuxna.

A Bookaholic Swede

2010-01-28

Läst om alla Narniaböckerna på engelska. Det var riktigt kul, det var ett tag sedan jag läste dem och även om de var mycket mer spännande när jag var yngre så är det fortfarande intressant och underhållande att läsa.

Kristina Englund

2009-10-16

Här känner jag mig kluven. Jag läste, nej slukade alla böckerna på mellanstadiet och då skulle jag nog ha gett dem en femma.Men när jag läste om dem som vuxen förstod jag inte riktigt min fascination karaktärerna var platta och handlingen moraliserande. Jag skulle egentligen vilja ge den en trea men som en eftergivt åt mitt 10-åriga jag får det bli en fyra.

Johan Sporre

2009-04-22

Jag läste igenom den här samlingen i tid för den första av de moderna filmerna. Jag fick kämpa mig igenom den och minns den mest som väldigt tråkig.