Come closer

| 2016

Flag from de

Marianne Skoglund

2016-08-18

Den här gillade jag! En tunn men tät historia där huvudpersonen Amandas gradvisa förändring skulle kunna handla om psykisk sjukdom eller personlig utveckling om man tillät sig att läsa lite vidsynt. Eller så läser man den som en läbbig rysare om demonbesättelse. Jag blir sällan rädd för något jag läser men i går blev jag lite illa berörd av alla läten i mitt hus.

Njaa N inget fr mig

Emelie

2009-06-11

Tunn, fordig men otroligt otroligt lskig!

Alex Nedstam

2009-05-04

Amanda r kvinnan som r p vg upp i sin karrir som arkitekt och som med sin man Ed har hittat den perfekta vindsvningen att leva sitt gemensamma liv i. Ett perfekt och stilla liv.
Det drjer inte lnge frrn det lugna strs av ofrklarliga ljud i deras hem och sm frndringar i Amandas beteende brjar trda fram och ta ver mer och mer.
D Demonberttelser frr och nu dimper ner i brevinkastet och Amanda, med trams i bakhuvet, gr testet i boken tnker Amanda fr frsta gngen tanken att hon skulle kunna vara besatt.
Allt Amanda gr frn den dagen styrs nu av tv.

Jag vet inte vad du vill, sa jag. Bertta det fr mig. Du fr vad som helst, allt du vill ha.
Du r allt jag vill ha, sa hon. Jag kan inte ha kul utan dig.

Sara Gran lyckas med ett enkelt vardagligt berttande att p knappt 200 sidor bertta en oerhrt trovrdig skrckberttelse som man inte kan lgga ifrn sig frrn man lst klart. Varje steg som Amanda tar r spnnande och jag nskade ibland att jag kunde blunda som nr jag sg Psycho fr frsta gngen.
Vad som nog ltt saknas r fler detaljer kring olika mten och olyckor som hela tiden blir fler och fler fr varje kapitel i boken. Med en bra fantasi skapar lsaren sig ltt bilder och kan frestlla sig vad som sker, men ibland hade frfattaren fr lgga till ngra rader till.

Publicerad p www.bokus.com April 2005