Club Dead

Harris, Charlaine

| 2003

Bon Temps's psychic waitress takes a dangerous road trip in the third novel in the #1 New York Times bestselling Sookie Stackhouse series--the inspiration for the HBO(R) original series True Blood. There's only one vampire Sookie Stackhouse is involved with (at least voluntarily) and it's Bill Compton. But recently he's been a little distant--in another state, distant. Then his sinister and sexy boss Eric Northman tells Sookie where she might find him. Next thing she knows, she's off to Jackson, Mississippi, to mingle with the under-underworld at Club Dead, a dangerous little haunt where the elite of vampire society can go to chill out and suck down some Type-O. But when Sookie finally finds Bill--caught in an act of serious betrayal--she's not sure whether to save him...or sharpen some stakes.

Helena Flemström

2018-04-25

Jag gillar bok serien och tv-serien- Det skiljer sig en hel del

Omläsning Jag bara älskar denna serie den har allt Nam Nam =)

Kamali 

2012-07-02

Det är lika fånigt som de tidigare i serien, om inte värre. Sookie tänder på allt och alla trots misshandel, svek och förolämpningar. Hon är arg och vill ligga. Solklar kombination.

Miriam T

2011-11-03

Britta Persson

2011-10-11

Betyget grundar sig på Månpockets översättning

Elisabet Ekdahl

2011-10-06

Det här var den bästa hittills i serien. Fortfarande inte en riktigt bra bok, lite dåligt skriven och ganska stora problem med själva historien som har en del stereotypiska Hollywooddrag, men den var rolig nog för att jag skulle orka läsa den utan att ge upp.

Trevlig bok som påminner väldigt mycket om Janet Evanovich's böcker. Lättläst och gör så att jag gärna läser fler böcker om Sookie Stackhouse.

Denna del var lika bra som de tidigare tycker jag.
Så nu ger jag mig på nästa del, jag hoppas den delen är lika bra som de andra =)

2011-05-01

Blev lika fast i den här boken som i de andra. Men jag blev så fruktansvärt irriterad på Bill, och även på Sookie som förlåter allt... Men men, trots det lika spännande och underhållande.

Gunilla Jönsson

2010-10-18

Väldgt underhållande läsning!

Elisabeth E

2010-04-10

Jag börjar bli helt frälst i den här serien. Tredjen boken är inte lika bra som tvåan men den är ändå väldigt spännande. Eric är en solklar favorit!

Långt ifrån ett litterärt mästerverk, men ytterst underhållande.

Solveig Perklen

2009-11-21

Jag tycker böckerna om Sookies strapatser är kul tidsfördriv. Det händer mycket. Man slipper pekpinnar och seriositet. Böckerna verkar skrivna bara för att läsaren ska kunna koppla av ett slag. För detta fungerar de alldeles utmärkt.

Freddy K

2009-09-10

Ett steg neråt från de första två böckerna. Handlingen står lite still och det blir inte lika spännande som man skulle önska.