City of bones

Connelly, Michael

| 2002

Detective Harry Bosch returns in an outstanding thriller with begins with a 20-year-old murder case...

Marita Ryen

2020-04-02

Läst på svenska. Spännande som vanligt.

2017-09-30

Jag är en älskare av Bosch och brukar läsa böckerna lite huller om buller. Den här hade allt av det som gör att jag fastnat för böckerna. Boschs envishet när det gäller att fälla rätt person samtidigt som han inte är en pleaser, en spännande och svår historia som inte är så enkel och en dunkel grubblande ton. Det senare kan jag ha svårt för med vissa deckare men den funkar verkligen här.

2014-11-27

Jag gillar Harry Bosch men jag ska nog göra ett uppehåll nu, har läst för många i rad. Denna hör inte till de mest spännande även om Bosch som alltid gör ett både renhårigt och ärligt intryck mitt i all misär och kriminalitet.

Maria Hjelm

2013-06-16

Jag förstår inte Connellys storhet alls... Platta karaktärer, storyn håller inte, massa klichéer, stundtals konstigt språk som i och för sig kan bero på dålig översättning... Att det ändå blir en 2:a i betyg beror på att det inte var helt glasklart vem mördaren var. Att jag ens läste klart den var för att få veta vem mördaren var...

A Ångström

2013-02-23

Tyckte det här var en av de bästa Bosch-böckerna, dvs av de 8 första.

Emma Wänni

2012-01-16

Suverän!

Allan Lennerstad

2011-12-20

Jag är aningen besviken. Tycker inte att den är lika vass som hans deckare brukar. Streckläste den dock som jag brukar med hans böcker.

Thomas Petersson

2010-06-19

En helt okej deckare, lättläst. En historia, som börjar bra, men blir lite seg. Något som retar mig är att några viktiga spår inte leder någonvart och lämnas utan förklaring. Huvudpersonen, Harry Bosch är urtypen för en deckare, tuff och med sociala problem.

Anna Hallqvist

2009-10-13

Ännu en Harry Bosch alltså.
Och jag tycker att denna är riktigt bra.
Jag vet många som tycker att böckerna sakta går utför med varje bok, att Bosch mer och mer tappar stinget och att författaren Michael Connelly får ett sämre språk och upprepar sig något.
Men det tycker inte jag.
jag tycker fortfarande att denna bok nr 8 är precis lika bra som den första boken. Och vill inte att boken ska vara slut efter 4oo sidor. Jag skulle lätt kunna tillbringa några fler nätter tillsammans med Mr Bosch. ;)