Cirkusmysteriet

Widmark, Martin

| 2003

Doften av sågspån och popcorn fyller luften i det randiga tältet. Det är kvällsföreställning på CIRKUS SPLENDIDO. Trollkarlen Trocadero och Clownen Bobo utför sina konster i manegen. Publiken låter sig roas, ovetande om att det pågår något fuffens alldeles i deras närhet. Plånböcker, telefoner och halsband försvinner spårlöst under föreställningen. Men Lasse och Maja är på plats och anar snart att det är någon av de anställda på cirkusen som är den skyldiga. I cirkusmysteriet spelar också staden Vallebys polismästare en framträdande roll och hans gamla brottarkunskaper kommer väl till pass när han går i närkamp med Ali Pascha, världens starkaste man. Bok tre i den kritikerrosade deckarserien om LasseMajas Detektivbyrå, de två första delarna nominerades till "Spårhunden" 2002, tidskriften Jurys pris för årets bästa barn- och ungdomsdeckare. De blev snabbt slutsålda, men finns nu i ny upplaga....

Isabella Applebaker

2015-09-28

Spännande och lättläst

Isabella Applebaker

2015-09-28

En spännande bok men den kunde vart lite längre

Fredrik Palmqvist

2014-02-15

Sådär bra

Fredrik Palmqvist

2013-05-19

Denna va spännande och när man läste denna så blev man sugen på en kaka och kaffe

Erika Nilsson

2012-02-19

Har läst alla!!!!!!

Lilian_1D-JB<3

2011-03-16

Den här boken var en superbra!!

Lejla Ibricic

2011-03-05

Den här boken var toppen och spänannde. När jag hade börjat att läsa den kunde jag aldrig sluta. Jag har läst den två gånger.

ronja eriksson

2011-02-14

mke mke braa

ronja eriksson

2011-02-14

nja de finns bättre

Karin D

2010-11-18

Faktiskt en skojig liten vändning på slutet som väckte intressanta diskussioner om homokärlek :-) Jag gillar Widmarks böcker för 6-åringen - det är ju trots allt hon som är mottagaren. Hon hade säkert satt betyg 5 på allihop!

Stella G

2010-04-30

Jag tycker att alla LasseMaja böcker är bra, men det finns bättre böcker än cafe´mysteriet.