Cirkusdeckarna och spökmysteriet

Höjer, Dan

| 2017

När världens främste fotbollsspelare, Pelédinho, visar upp sina ovärderliga fotbollssaker stjäl en maskerad figur dyrgriparna. Tvillingarna Kaspar och Katinka tar upp jakten på tjuven, men de möter oanade problem. Vem är den mystiske skurken? Dan Höjer, författare, ledamot i barnboksakademin och före detta chefredaktör på KP, har skrivit en fantastisk serie böcker om de elvaåriga tvillingarna Kaspar och Katinka på Cirkus Pommery. Tvillingarna är cirkusens största stjärnor, men där finns också andra färgstarka karaktärer, som den buttre men mästerlige clownen Jack, den svärande fröken Inga-Britt, som ibland slår sönder saker i ren ilska, och så tigertämjaren T-T, som är livrädd för tigrar!

Boken var väldigt spännande och lättläst.

Jag tyckte boken var spännande med mycket twist. Den är ganska lättläst.
/Ania

när jag såg boken tyckte jag den såg spännande ut.jag tyckte boken var helt okej inte för dålig och inte för bra.jag reckommenderar boken för nån som gillar cirkus och mysterier.

Anna Andreasson

2014-10-13

Ännu en perfekt serie att ha högläsning på. Min 6 åring och jag fastnade från första sidan.

Ida :)

2010-08-14

Den verkar väldigt spännande och bra.

Mehmet =D

2010-06-20

den bästa deckar boken jag har läst