Cirkusdeckarna och ismysteriet

Höjer, Dan

| 2012

De två största stjärnorna på Cirkus Pommery är de unga tvillingarna Kaspar och Katinka. Publiken häpnar när de visar sina fantastiska konster. Men Kaspar och Katinka gillar också mysterier.Och när det ryktas om att det finns ett snömonster i närheten av ishotellet i Jukkasjärvi, så undersöker förstås tvillingarna saken. Det blir ett dramatiskt äventyr med mystiska blodspår, underliga försvinnanden och beväpnade vakter.Gillar du spänning, fartfyllda äventyr, många skratt, oväntade vändningar och ett helt galet persongalleri? Då kommer du garanterat att gilla Dan Höjer och Stina Lövkvists succéserie!

Det handlar om två tvillingar som heter Kaspar och Katinka, de jobbar på en cirkus men de är också bra på att lösa mysterier! Jag ger boken fyra stjärnor för den är rolig och har ett väldigt bra mysterium.

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-09-30

Undersök!
Beskriv huvudpersonen:Huvudpersonerna är två tvillingar som håller på med cirkus.Dem är också väldigt bra detektiver som är öra på att följa spår.

När och var utspelar sig handlingen:På ett ishotell och i en cirkus i Kiruna.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta):Det är en deckarbok.

Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet:
Det handlar om att dem två tvillingarna hittar en blod pöl och en mobil som låg på marken och då gick det ett ryckte om ett snö monster tå hade Erkki fångad snö mannen.

Den var bra men lite långstråkig