Cirkus Pilo

Elliott, Will

| 2009

Jamie blir indragen i en skuggvärld mellan jord och helvete, befolkad av hemska och sadistiska galningar och full av grym komik under vilken en mer illavarsland eoch hänsynslös ondska vilar. Och för varje föreställning blir det värre. För när Jamie tar på sig sitt clownsmink förvandlas han till den mest ondskefulla clownen av alla. En clown som tar över, och får Jamie att börja blekna bort. "Cirkus Pilo" placerar sig rakt in i den populära skräckgenren och Will Elliott blandar effektivt skräck, thriller, svart komedi och satir till en otäck mix.

Matilda Persson

2020-06-11

Kanske är det för att jag älskar skräck eller för att mörka cirkusar är en setting som jag dras till, som jag gillade Cirkus Pilo. Boken tog med läsaren på en mörk men mysig resa från första till sista sidan. Inga delar kändes tråkiga eller onödiga utan boken var precis lagom längd för sin handling, inga obesvarade frågor utan allting knöts ihop på ett snyggt sätt i slutet. Cirkus Pilo känns som en mardröm man någon gång har drömt och jag kan verkligen tänka mig att boken hade gjort sig bra som film. Ser fram emot att läsa uppföljaren!

Denna bok var helt okej tycker jag =)

Katarina Nord

2013-08-04

En stor anledning att jag löste boken var att i en bokrecention så jämförde den sig med min absoluta favoritserie carnivale. Det tyckte dock inte jag. Boken är grym ock full av meningslösa mord med blod som skvätter.

erik linge

2011-05-27

riktigt, riktigt bra bok. Spännande och skruvad

Mia Hansén

2009-09-04

Helt underbar! Jag skiftade mellan en 5:a och en 3:a mycket i läsningen. Men både Jamie och clownen JJ är karaktärer jag älskar, JJ blir liksom som en mjäkigare Tyler Durden och tillsammans med Clown temat passar det utmärkt. Lite mer utmärkande karaktärsdrag och det hade blivit högsta betyg, men där saknas något som gör alla till sina egna, även om de är just egna. Will Elliott kommer bli läst igen, förhoppningsvis är han bara lite mer sjuk nästa gång!