Chuzhak

Frei, Max

| 2021

Flag from ru

Chuzhak - pervyj tom iz tsikla knig "Labirinty Ekho" samogo chitaemogo avtora nachala KHKHI veka Maksa Fraja. Esli vy vzjali v ruki etu knigu, budte gotovy otpravitsja v samoe zakhvatyvajuschee puteshestvie svoej zhizni, polnoe opasnostej i prikljuchenij. Prichem, nadolgo! Ved vy popadete v volshebnyj mir Labirintov Ekho, nazvannyj tak v chest krupnejshego goroda moguschestvennejshego korolevstva. V Ekho ne dejstvujut zakony nashego privychnogo mira i tam proiskhodjat strannye ubijstva. I nemudreno: v Ekho pravit bal nechist, pojavljajuschajasja iz zerkal, chtoby vlijat na razum ljudej, pitatsja snami i otnimat zhizni. Raskryt prestuplenija chudovisch vam predstoit vmeste s serom Dzhuffinom Khalli, nachalnikom Tajnogo Syska - svoego roda elity magicheskoj politsii Ekho - i rasskazchikom vsekh etikh udivitelnykh istorij serom Maksom.

Anna Jensen

2016-03-05

Udda historia, men ack så beroendeframkallande! Och bra skriven.

Marijha Larsson

2012-12-22

Jag älskar böckerna om Echo. Dom är roliga och rappa, med en torr humor som passar mig perfekt. Karaktärerna är extremt intressanta och skruvade och böckerna har en sorts mysig stämning som gör att man inte kan sluta läsa. Det tråkiga är att förlaget inte kommer översätta de återstående 3 böckerna efter Resan till Kettari eftersom de inte sålde tillräckligt bra. Otroligt synd tycker jag eftersom det är väldigt underhållande böcker. OM någon mer tycker som jag och vill att alla fem ska komma ut på svenska- maila förlaget och visa ert intresse för böckerna!

Anna Sandstedt

2012-09-24

Roligt skriven och rätt upplyftande att läsa men den känns som en ungdomsbok, tänker inte läsa fortsättningen!

Sandra Katby

2012-04-01

Boken har ett intressant upplägg och en annorlunda skrivning, dock tycker jag författaren gör det lite enkelt och skrapar bara på ytan där han faktiskt kan gå in på djupet. Lite för tonårsmysterium över det hela, men har potential till att bli fantastisk. Dock ingen dålig bok!

Sandra Katby

2012-04-01

R H

2012-01-05

orkade inte ens läsa klart den... frågan är ju om det är mitt tålamod som är för dåligt eller författarens förmåga att fånga läsaren?

Lena Floser

2011-09-26

Lite för putslustig. Jag var inställd på mörkare fantasy.

FranZone c”,)

2011-08-06

Fastnade för det härliga "ryska" språket men tappade bort mig i allt det skruvade... För lång och för många karaktärer (för lite kvinnor av en kvinnlig Tolstoy)!

Rolig och rapp!! Ganska spännande, men framförallt skruvad. Påminner om LIFTARENS GUIDE TILL GALAXEN. Men språket är härligare här på något sätt. En riktigt bra översättning! Jag säger: LÄS och NJUT!