Chocolat

Harris, Joanne

| 1999

When an exotic stranger, Vianne Rocher, arrives in the French village of Lansquenet and opens a chocolate boutique directly opposite the church, Father Reynaud denounces her as a serious moral danger to his flock - especially as it is the beginning of Lent, the traditional season of self-denial.

Maria Linder

2013-07-06

Första halvan av boken är en 3:a, men den blir lite sämre mot slutet. Storyn inklusive karaktärerna är inte särskilt bra, språket är alldagligt och tråkigt. Det som är trevligast är att läsa om chokladen!

Marica Schneider

2012-09-02

Vacker bok som man vill läsa igen. Förvänta dig bara inte att den är som filmen; denna bok är mycket mer magisk och slutet är annorlunda än i filmen. Bättre andra gången man läser den, i alla fall om man sett filmen.

O

Olga Stellmach

2011-08-08

Sökte inte efter något märkvärdigt. Bara njöt.

Iris Eriksson

2011-07-20

Den är väl okey. Den är trevlig att läsa på sommaren, man blir väldigt sugen på att äta choklad.. ;)

Anne M

2010-10-16

Jag förstår inte varför jag envisas med att läsa feelgood böcker när jag ändå aldrig tycker om dem...nä, det här var slöseri med tid. Första halvan bättre än sista..

Li Bok

2009-06-05

Denna bok är helt underbar. Du glömmer helt tid och rum...Plötsligt befinner du dig i en fransk liten by mitt bland grytor och härliga personligheter, Jag gillade filmen..men boken är hundra gånger bättra.