Child of God

In this taut, chilling novel, Lester Ballard—a violent, dispossessed man falsely accused of rape—haunts the hill country of East Tennessee when he is released from jail. While telling his story, Cormac McCarthy depicts the most sordid aspects of life with dignity, humor, and characteristic lyrical brilliance.

Philip Stenstrm

2018-08-28

En enslig, vldsam och introvert man vid namn Lester Ballard plgar och stter skrck i bygden i Sevier distriktet, Tennessee. Lester Ballard r en man av ren och skr ondska.

Guds barn av Cormac McCarthy r en kortroman som skildrar livet fr skoningsls och ondsint man vid namn Lester Ballard. Han r en r och blodtrstig man som plgar och vldfr sig p lokalborna i det lilla samhllet Savier County, Tennessee. Frfattaren Cormac McCarthy lyckas i Guds barn redogra fr en skrmmande och galen berttelse om mnniskans tillkortakommanden och mrkaste sidor. Det r en dyster och mrk des skildring som presenteras med gracis stil och prosa. Det kryper in p bara skinnet att lsa Guds barn. Guds barn r en tidls kortroman som frtjnar all uppmrksamhet som tillkommer den. Helt klart ett bra val fr den som vill ge sig sjlv kalla krar och lta rysningarna leda vgen.

Marianne Skoglund

2015-12-05

Satan i gatan, vilken sjukt obehaglig bok som inte lmnar mig ngon ro. Cormac McCarthy lmnar fltet vidppet fr lsaren - vad fan var det jag lste egentligen? En verjordiskt vacker skildring av absolut misr.

Viktor Jerner

2011-12-30

Otroligt vackert sprk och korta skna kapitel, men efter tre McCarthy-bcker hittar jag nnu inte pongen med hans litteratur.

Viktor Jerner

2011-12-30