Chasing Harry Winston

Weisberger, Lauren

| 2008

How far would you go to change your life in a year? Emmy finds herself single for the first time in years. She vows to find a man on every continent for some pure no-strings-attached fun. Adriana is stunning and can have any man she desires.Yet she wants an eligible bachelor who'll slip a five-carat Harry Winston diamond on her finger. Leigh has a doting boyfriend that most girls would kill for. But when literary bad boy Jesse Chapman asks to work with her, she just can't refuse. Knocking back raspberry mojitos one night, the three friends make a pact - to change one thing in their lives by the end of the year. Game On.

Izabela Horn

2020-05-11

Inte alls i klass med Djävulen bär Prada . Lättläst sommarbok som inte lämnar några avtryck efter sig

Marica Källner

2014-05-28

Boken fångade mig eftersom personerna är intressanta med stora konflikter inom sig- men jag tyckte inte alls lika mycket om den som Djävulen bär Prada. Känner att den här historien är ytlig och fördomsfull. En ska inte ha förväntningar på att den ska gå emot fördomar om skönhet eller kvinligt och manligt- så som jag känner att Djävulen bär Prada gjorde.

Hedvig Marklinder

2013-07-28

Detta är en bok som passar perfekt i en solstol under sommarlovet! Mycket underhållande och lättläst Chiclit bok.

Gillade The Devil Wears Prada & Everyone WOrth Knowing, men den här kändes lite väl ytlig och för mycket (för mig) meningslösa detaljer. Dock lättsamn och trevlig läsning, även om den inte är så bra just kvalitetsmässigt.

Josefin Zimmergren

2011-03-10

I början tyckte jag boken var en skräpbok men jag fastnade rätt snabbt i handlingen och mot slutet tyckte jag att den faktiskt var helt okej. Ingen jag kommer lägga på minnet direkt men det passar verkligen att läsa en regnig dag i mars.

ilenna i

2010-08-29

gillade verkligen den här boken! ville inte att den skulle ta slut.

Sina J. Saouk

2009-11-06

Inte lika bra som Djävulen bär Prada, men den var ändå väldigt bra.

Början var jobbig eftersom Emmy precis hade blivit dumpad, så de första sidorna handlade om hur ledsen och sårad hon var. Jag läste vidare bara för att jag hade lagt ner 10 spänn på att reservera den.

Resten av boken var jättebra, jag gillade att de fortfarande var unga i sinnet och roade sig som ungdomar trots att de var runt 30 år. Jag störde mig dock på Adriana som ansåg sig själv vara störst bäst och vackrast och var övertygad om att alla män ville ha henne och att det enda intressanta för henne var vad hon själv gjorde och sa. Jag gillar inte den attityden. Slutet med hennes karriär kändes lite överdriven. Ingen når stjärnorna så fort.

Josefine Ejebjörk

2009-10-13

Roligare än jag trodde, mycket bättre än Djävulen bär Prada.