Charlie and the Chocolate Factory

Dahl, Roald

| 1999

Each of five children lucky enough to discover an entry ticket into Mr. Willy Wonka's mysterious chocolate factory takes advantage of the situation in his own way.

4, Vireda Skola

2021-12-15

Den r vldigt frestande.

4A_Tegelhagen

2021-12-14

Den hr boken r vldigt bra

kerskolan klass 4A

2021-10-22

Vldigt bra!

4A, IES stersund

2021-10-13

Helt okej men filmen r bttre.

suuuuuuuperkul och rolig

suuuuuuuperkul och rolig

Kalle och choklad fabriken brjar rtt trkigt fr att det bara handlar om kalle men sen s kommer det roliga kalle kommer in till choklad fabriken ngon vinner ett pris vad kommer hnda.Det r rtt mycket text och roliga bilder.Ls denna bok om ni gillar choklad😉

Spnnande bok som lter dig vnta p upplsningen. Turen spelar roll.

Anna Kreissl

2021-08-24

Hrlig bok! Lst hgt fr min 9 riga son med behllning fr bda.

Emma Ghran

2019-03-05

Underbar

Christina Eriksson

2018-07-24

humoristisk, inlevelserik, hndelserik

2016-09-20

En charmig skrna p sina hll, absolut! nd hade jag nstan frvntat mig ngot mer av denna klassiker. Medelbetyg allts!

Inger Jonsson

2014-08-31

Hrlig fantasi!!!

jenny pettersson

2013-12-04

Denna boken har vi haft som boksamtal p hgskolan. Jag brottas med mina egna tankar om vad budskapet egentligen r. Gr man in under ytan s r kanske Willy Wonka nd en ond mnniska. r det ngon som knner det samma?

Moa Nilsson

2012-11-14

Det r en utav mina favorit bcker och det se den alltid varit och det kommer den alltid att vara!

jessica hardiman

2012-09-04

Glmmer aldrig nr den gick p tv. men lskar att lsa boken och drmma om choklad

Gabriella Plnborg

2012-05-13

Underbar

Maria Gustavsson

2011-11-18

Filmatiseringen gjord av Tim Burton av denna bok frndrade mycket av mig och det r en av mina absoluta favoritfilmer. Boken... tja, den r skriven fr de som r lite yngre n mig, nd s uppskattar jag den. Det r en vldigt originell berttelse och jag tycker om den. En vldigt stark trea fr den.

Anna Andersson

2011-03-17

Filmen var bttre.

Elin Stenblom

2011-02-20

Den bsta!

Elisabeth E

2011-02-15

Jag lskar Roald Dahls berttelser. Fantastisk fantasi.

Honey =)

2010-10-17

En vldigt bra bok skriven av Roald Dahl. Men filmen r bttre.

Vera .

2010-10-17

Hrlig bok fr alla chokladlskare och alla andra. Jag har sett filmen som ocks r hrlig.

Elisabeth Andersson

2010-08-31

Har den upplst av Ernst Hugo Jregrd, underbart lst.

Annica Bark

2010-05-17

Barnen lskade den och jag gillade verkligen att lsa denna bok fr dom! Toppbetyg!

Maria Palm

2010-02-05

Jag tycker om filmen men boken r inte lika bra.

Cornelia

2009-09-04

en bok vi lste tillsamans i en grupp i skolan, en super bra bok rekomderas till alla chokladlskare.

Rosalie Hale

Moy .

2009-09-04

Ganska rolig att lsa

Ted Doe

2009-04-26

En bok som har fljt med mig i livet (och srskilt barndomen d) och jag tycker om den vldigt mycket!