Charlie and the Chocolate Factory

Dahl, Roald

| 1985

2016-09-20

En charmig skrna p sina hll, absolut! nd hade jag nstan frvntat mig ngot mer av denna klassiker. Medelbetyg allts!

Inger Jonsson

2014-08-31

Hrlig fantasi!!!

jenny pettersson

2013-12-04

Denna boken har vi haft som boksamtal p hgskolan. Jag brottas med mina egna tankar om vad budskapet egentligen r. Gr man in under ytan s r kanske Willy Wonka nd en ond mnniska. r det ngon som knner det samma?

Moa Nilsson

2012-11-14

Det r en utav mina favorit bcker och det se den alltid varit och det kommer den alltid att vara!

jessica hardiman

2012-09-04

Glmmer aldrig nr den gick p tv. men lskar att lsa boken och drmma om choklad

Gabriella Plnborg

2012-05-13

Underbar

Liv Danjoux

2012-03-22

Har lst den bde p franska & svenska, gillade faktiskt mer den franska eftersom de behll Charlie's (Kalle) riktiga namn dr.

Maria Gustavsson

2011-11-18

Filmatiseringen gjord av Tim Burton av denna bok frndrade mycket av mig och det r en av mina absoluta favoritfilmer. Boken... tja, den r skriven fr de som r lite yngre n mig, nd s uppskattar jag den. Det r en vldigt originell berttelse och jag tycker om den. En vldigt stark trea fr den.

Anna Andersson

2011-03-17

Filmen var bttre.

Elin Stenblom

2011-02-20

Den bsta!

Elisabeth J

2011-02-15

Jag lskar Roald Dahls berttelser. Fantastisk fantasi.

Honey =)

2010-10-17

En vldigt bra bok skriven av Roald Dahl. Men filmen r bttre.

Vera .

2010-10-17

Hrlig bok fr alla chokladlskare och alla andra. Jag har sett filmen som ocks r hrlig.

Elisabeth Andersson

2010-08-31

Har den upplst av Ernst Hugo Jregrd, underbart lst.

Annica Bark

2010-05-17

Barnen lskade den och jag gillade verkligen att lsa denna bok fr dom! Toppbetyg!

Maria Palm

2010-02-05

Jag tycker om filmen men boken r inte lika bra.

Cornelia

2009-09-04

en bok vi lste tillsamans i en grupp i skolan, en super bra bok rekomderas till alla chokladlskare.

Rosalie Hale

Moy .

2009-09-04

Ganska rolig att lsa

Ted Doe

2009-04-26

En bok som har fljt med mig i livet (och srskilt barndomen d) och jag tycker om den vldigt mycket!