Charlie and the Chocolate Factory

Dahl, Roald

| 1985

2016-09-20

En charmig skröna på sina håll, absolut! Ändå hade jag nästan förväntat mig något mer av denna klassiker. Medelbetyg alltså!

Inger Jonsson

2014-08-31

Härlig fantasi!!!

jenny pettersson

2013-12-04

Denna boken har vi haft som boksamtal på högskolan. Jag brottas med mina egna tankar om vad budskapet egentligen är. Går man in under ytan så är kanske Willy Wonka ändå en ond människa. Är det någon som känner det samma?

Moa Nilsson

2012-11-14

Det är en utav mina favorit böcker och det se den alltid varit och det kommer den alltid att vara!

jessica hardiman

2012-09-04

Glömmer aldrig när den gick på tv. men älskar att läsa boken och drömma om choklad

Gabriella Plånborg

2012-05-13

Underbar

Liv Danjoux

2012-03-22

Har läst den både på franska & svenska, gillade faktiskt mer den franska eftersom de behöll Charlie's (Kalle) riktiga namn där.

Maria Gustavsson

2011-11-18

Filmatiseringen gjord av Tim Burton av denna bok förändrade mycket av mig och det är en av mina absoluta favoritfilmer. Boken... tja, den är skriven för de som är lite yngre än mig, ändå så uppskattar jag den. Det är en väldigt originell berättelse och jag tycker om den. En väldigt stark trea får den.

Anna Andersson

2011-03-17

Filmen var bättre.

Elin Stenblom

2011-02-20

Den bästa!

Elisabeth E

2011-02-15

Jag älskar Roald Dahls berättelser. Fantastisk fantasi.

Honey =)

2010-10-17

En väldigt bra bok skriven av Roald Dahl. Men filmen är bättre.

Vera .

2010-10-17

Härlig bok för alla chokladälskare och alla andra. Jag har sett filmen som också är härlig.

Elisabeth Andersson

2010-08-31

Har den uppläst av Ernst Hugo Järegård, underbart läst.

Annica Bark

2010-05-17

Barnen älskade den och jag gillade verkligen att läsa denna bok för dom! Toppbetyg!

Maria Palm

2010-02-05

Jag tycker om filmen men boken är inte lika bra.

Cornelia

2009-09-04

en bok vi läste tillsamans i en grupp i skolan, en super bra bok rekomderas till alla chokladälskare.

Rosalie Hale

Moy .

2009-09-04

Ganska rolig att läsa

Ted Doe

2009-04-26

En bok som har följt med mig i livet (och särskilt barndomen då) och jag tycker om den väldigt mycket!