Charlie and the chocalate factory

Dahl, Roald

| 1992

Mr Willy Wonka, the greatest maker of chocolates that there has ever been, announces that five golden tickets are to be found inviting five lucky children into his chocolate factory. Does Charlie Bucket have a hope of finding one of these golden tickets? OBS: Tape

4, Vireda Skola

2021-12-15

Den är väldigt frestande.

4A_Tegelhagen

2021-12-14

Den här boken är väldigt bra

Väldigt bra!

4A, IES Östersund

2021-10-13

Helt okej men filmen är bättre.

suuuuuuuperkul och rolig

suuuuuuuperkul och rolig

Kalle och choklad fabriken börjar rätt tråkigt för att det bara handlar om kalle men sen så kommer det roliga kalle kommer in till choklad fabriken någon vinner ett pris vad kommer hända.Det är rätt mycket text och roliga bilder.Läs denna bok om ni gillar choklad😉

Spännande bok som låter dig vänta på upplösningen. Turen spelar roll.

Anna Kreissl

2021-08-24

Härlig bok! Läst högt för min 9 åriga son med behållning för båda.

Emma Göhran

2019-03-05

Underbar

Christina Eriksson

2018-07-24

humoristisk, inlevelserik, händelserik

2016-09-20

En charmig skröna på sina håll, absolut! Ändå hade jag nästan förväntat mig något mer av denna klassiker. Medelbetyg alltså!

Inger Jonsson

2014-08-31

Härlig fantasi!!!

jenny pettersson

2013-12-04

Denna boken har vi haft som boksamtal på högskolan. Jag brottas med mina egna tankar om vad budskapet egentligen är. Går man in under ytan så är kanske Willy Wonka ändå en ond människa. Är det någon som känner det samma?

Moa Nilsson

2012-11-14

Det är en utav mina favorit böcker och det se den alltid varit och det kommer den alltid att vara!

jessica hardiman

2012-09-04

Glömmer aldrig när den gick på tv. men älskar att läsa boken och drömma om choklad

Gabriella Plånborg

2012-05-13

Underbar

Maria Gustavsson

2011-11-18

Filmatiseringen gjord av Tim Burton av denna bok förändrade mycket av mig och det är en av mina absoluta favoritfilmer. Boken... tja, den är skriven för de som är lite yngre än mig, ändå så uppskattar jag den. Det är en väldigt originell berättelse och jag tycker om den. En väldigt stark trea får den.

Anna Andersson

2011-03-17

Filmen var bättre.

Elin Stenblom

2011-02-20

Den bästa!

Elisabeth E

2011-02-15

Jag älskar Roald Dahls berättelser. Fantastisk fantasi.

Honey =)

2010-10-17

En väldigt bra bok skriven av Roald Dahl. Men filmen är bättre.

Vera .

2010-10-17

Härlig bok för alla chokladälskare och alla andra. Jag har sett filmen som också är härlig.

Elisabeth Andersson

2010-08-31

Har den uppläst av Ernst Hugo Järegård, underbart läst.

Annica Bark

2010-05-17

Barnen älskade den och jag gillade verkligen att läsa denna bok för dom! Toppbetyg!

Maria Palm

2010-02-05

Jag tycker om filmen men boken är inte lika bra.

Cornelia

2009-09-04

en bok vi läste tillsamans i en grupp i skolan, en super bra bok rekomderas till alla chokladälskare.

Rosalie Hale

Moy .

2009-09-04

Ganska rolig att läsa

Ted Doe

2009-04-26

En bok som har följt med mig i livet (och särskilt barndomen då) och jag tycker om den väldigt mycket!