Catarina och krlekens pris

Svedelid, Olov

| 2000

Den lilla handelsrörelsen utvecklar sig i rätt riktning och Catarina och hennes man Staffan smider stora planer för framtiden tillsammans med deras välgörare och kompanjon greve Gripenklo.     De fortsätter att segla på Baltikum där de har etablerat sig men tiderna är ytterst oroliga. Kungen ligger allvarligt sjuk och är trologen döende. Onda makter kan ta över Sveriges styre och Catarinas dödsfiende Johan Lohe bidar sin tid.     De måste skaffa sig bundsförvanter och Catarina har en gång räddat Polens kommande härskare prins August och de beslutar sig för att försöka få med honom i konsortiet för att trygga framtiden. Men Polen är ett farligt land att befinna sig i för Lohe har mäktiga vänner där. Vem är riktig...

Erika Danielsson

2021-08-30

Mycket bra fortsttning. Ska genast brja p del III

Erika Danielsson

2021-08-30

Gripande, om hur livet kunde se ut fr dig och mig i 1700 talets Stockholm

Marita Ryen

2016-01-07

Betyg 3-, gillar historiska romaner men denna knns ganska naiv. Lttlst tunn bok.

Bo-Lennart Bcklund

2011-02-11

Frsta boken i en serie om Sverige och Europa r 1700 mycket bra

Detta r frsta delen av en serie och jag gillar denna bok s jag ska nog frska att lna hem hela serien fr den r helt klart lsvrd

2010-07-25

Lste inte ut den.

Eyez Only

2009-11-07

Som barn tyckte jag mycket om Olov Svedelids historiska ungdomsromaner. Det hr ska frestlla en vuxenbok, men det enda som skiljer den frn barnbckerna r att den bestr av flera delar och innehller sex - och i stora mngder dessutom, det r ett evigt pippande och stnande i vartenda kapitel (utan verdrift). Det r inte heller ngon komplicerad intrig, allt r vldigt frutsgbart, s det blir aldrig srskilt spnnande fast Svedelid frsker hitta p det ena otroliga ventyret efter det andra. Men eftersom jag trots allt gillar historiska romaner s kan jag bortse frn att boken r banal, men fler n tre stjrnor blir det inte tal om, och knappt det.