Catarina och kärlekens pris

Svedelid, Olov

| 2000

Den lilla handelsrörelsen utvecklar sig i rätt riktning och Catarina och hennes man Staffan smider stora planer för framtiden tillsammans med deras välgörare och kompanjon greve Gripenklo.     De fortsätter att segla på Baltikum där de har etablerat sig men tiderna är ytterst oroliga. Kungen ligger allvarligt sjuk och är trologen döende. Onda makter kan ta över Sveriges styre och Catarinas dödsfiende Johan Lohe bidar sin tid.     De måste skaffa sig bundsförvanter och Catarina har en gång räddat Polens kommande härskare prins August och de beslutar sig för att försöka få med honom i konsortiet för att trygga framtiden. Men Polen är ett farligt land att befinna sig i för Lohe har mäktiga vänner där. Vem är riktig...

Erika Danielsson

2021-08-30

Mycket bra fortsättning. Ska genast börja på del III

Erika Danielsson

2021-08-30

Gripande, om hur livet kunde se ut för dig och mig i 1700 talets Stockholm

Marita Ryen

2016-01-07

Betyg 3-, gillar historiska romaner men denna känns ganska naiv. Lättläst tunn bok.

Första boken i en serie om Sverige och Europa år 1700 mycket bra

Detta är första delen av en serie och jag gillar denna bok så jag ska nog försöka att låna hem hela serien för den är helt klart läsvärd

2010-07-25

Läste inte ut den.

Eyez Only

2009-11-07

Som barn tyckte jag mycket om Olov Svedelids historiska ungdomsromaner. Det här ska föreställa en vuxenbok, men det enda som skiljer den från barnböckerna är att den består av flera delar och innehåller sex - och i stora mängder dessutom, det är ett evigt pippande och stönande i vartenda kapitel (utan överdrift). Det är inte heller någon komplicerad intrig, allt är väldigt förutsägbart, så det blir aldrig särskilt spännande fast Svedelid försöker hitta på det ena otroliga äventyret efter det andra. Men eftersom jag trots allt gillar historiska romaner så kan jag bortse från att boken är banal, men fler än tre stjärnor blir det inte tal om, och knappt det.