Caspian, prins av Narnia

Lewis, C S

| 2000

Den hr berttelsen brjar p en jrnvgsstation, dr syskonen Peter, Susan, Edmund och Lucy sitter och vntar p tget fr att resa till skolan. Men pltsligt kndes det som om ngon drog i dem bakifrn och i nsta gonblick frsvann hela jrnvgsstationen... Istllet stod barnen i ett busksnr. Kunde de ha kommit tillbaka till Narnia igen? Eftersom Narnia har en egen tid, hade det gtt hundratals r sedan barnen var dr senast, frra hsten. Nu var mycket annorlunda. Mnniskor hade ervrat landet och tystat djuren och trden och frdrivit dvrgar och fauner. Barnen stlls av lejonet Aslan infr uppgiften att jaga bort inkrktarna och uppstta gammalnarniernas rttmtige ledare, prins Caspian, p tronen. Berttelserna om Narnia omfattar sju bcker 1. Min morbror trollkarlen 2. Hxan och lejonet 3. Hsten och hans pojke 4. Caspian, prins av Narnia 5. Kung Caspian och skeppet...

Sanna Carlborg

2014-11-06

Smmysig hstlovslsning.

Ingeborg Amnus

2014-03-01

Spnnande saga, men emellant lite fr hgtravande sprk fr att vara en bra hglsningsbok

Lisa Jakobsson

2013-03-04

Den hr boken var bra, men lite fr trist fr min smak.
/Lisa

Lisa Jakobsson

2013-03-04

Den hr boken var bra, men lite fr trist fr min smak.
/Lisa

Malin Bredenberg

2012-08-04

Intressant att ha lst men jag tror jag skulle ha gillat Narnia bttre om jag lst dem som tonring och inte som vuxen.

Thomas Sievert

2012-07-01

Mysig ventyrsbok.

andreas sandstrm

2011-03-03

riktigt bar jag kunde inte sluta lsa den p kvllarna

Maria Johnson

2011-02-15

kurslitteratur

A Bookaholic Swede

2010-01-14

Fortfarande lika bra som frsta gngen jag lste boken. Dock var det frsta gngen jag lste boken p engelska och det piffade upp upplevelsen lite.

Anna Mtlik

2010-01-03

Frsta halvan knns lite trg... lng startstrcka tills det blir mer fngslande i senare halvan, Funkar bra att hglsa.

Emma Utter

2009-11-03

Jag fullkomligt lskade Narnia:serien som barn och har bestmt mig fr att lsa om den. Om jag fortfarande varit tio s hade den ftt en fyra eller femma, men idag kan det inte bli mer n en trea. Det var riktigt roligt att lsa hur allt brjade i Narnia; om hur lyktstolpen kom till samt varfr ingngen till landet kom att bli en kldkammare.

Cicci Harstrm

2009-07-30

En favoritbok sedan barndomen. Har lsten flera gnger och jag lskar den fortfarande!

Emilia West

2009-06-02

Frfattare: C.S Lewis

En underbar och rolig bok (tminstone d nr djuren skulle "plantera" professorn). Det som gjorde boken lngtrkig och fullstndigt irriterande, var det gamla sttet att skriva (man fatta typ hlften, men kanske lite gammaldags bok), lngtrkig var att det gick ganska segt fram.
Men jag rekommenderar d ALDRIG att hoppa i bcker, d kan man missa ngot.
Det kanske finns lttlstare Narniabcker, s om jag skulle rka f tag p en skulle jag grna ta mig en kvll med den =)

+ Rolig
+ Spnnande
- Svrlst
- Gick trgt fram
- Vad jag tycker fanns det ingen styckeindelning

4 * Det var allt hejd!