Campingmysteriet

Widmark, Martin

| 2010

Dubbelt så roligt kräftfiske! Vad händer på campingplatsen egentligen? Saker försvinner mystiskt. Tur att den välfyllda kräftburen ute i sjön ligger säkert! Eller ...? Lasse och Maja tältar tillsammans med Miranda och hennes lilla apa. Det råder ett härligt sensommarlugn på campingplatsen. Men så försvinner deras nyplockade kantareller och en svampkniv spårlöst. Kan någon av de märkliga grannarna ligga bakom? Och när campingägaren en morgon vrålar rätt ut över sin kräftbur, inser de att det är slut på semestern. Dags för spaning ... Ett nytt fall för LasseMajas detektivbyrå i Valleby.

Den här boken handlar om att Lasse, Maja och Miranda cyklar till en camping. Men det är folk som tar saker från campingens butik. Det är... Den var inte så bra för allting i boken gick för snabbt. Av Klara.

bra

2021-11-19

inta alls bra

2021-11-18

gillar inte alls den köp inte

2021-11-17

Det rådet ett härligt sensommarlungn på campingplatsen,där Lasse och Maja tältar tillsammans med Miranda och hennes lilla apa.Men strax börjar saker försvinna spårlöst och grannarna uppför sig allt mer mystiskt. Och när campinggägaren en morgon vrålar rätt ut över sin kräftbur,inser de att det är slut på semestern. Dags för spaning…. Prova Läs den jätte bra!

2021-11-17

Inte så bra

Den här boken tyckte den var sådär men ändå lite bra. Jag valde denna bok för det är mysterier i den och det är ju lite spännande och lite roligt så det var därför jag valde den.

Den var väldigt bra. Den var också väldigt lätt att förstå. Den var spännande.

den va bra

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-13

Den var ganska bra

Jättebra när du är glad och ska sova, också bra om du gillar detektiver och mysterium!

bra!!

2021-10-06

Titel: Camping mysteriet
Författare: Martin Widmark
Deckare
Huvudpersonerna: Lasse Och Maja har en egen detektivbyrå. Tillsammans löser de många svåra fall.
Handling: Lasse och Maja är ute och campar. Plötsligt försvinner flera saker på campingen. Och kräftorna för 9000 kronor är försvunna.