Cafémysteriet

Widmark, Martin

| 2003

Café Marsaan, Vallebys fina konditori, har blivit utsatt för flera rån, alltid då det funnits ovanligt mycket pengar i kassan. Kassörskan är chockad! Tre gånger i rad kan inte en rånare ha tur, är det någon inne på caféet som tipsar rånaren när det är dags att slå till? Ingen i personalen har sett något misstänkt bland kollegerna, berättar Vallebys polismästare initierat för Lasse och Maja mellan bakelsetuggorna. Han har själv förhört allihop. Men de verkar alla vara i stort behov av pengar. Konditoriets ägare syns aldrig till, så honom är det inte lätt att fråga ut. Lasse och Maja smälter den digra informationen på samma gång som de utsökta bakelserna, och beundrar caféets lockande skyltfönster på väg hem. Nu är det nya bakverk i skylten, lika konstfullt arrangerade som tidigare. Men fatet med rånen står kvar på sin plats. Bok fyra i den kritikerrosade deckarserien om LasseMajas...

Isabella Applebaker

2015-09-28

Spännande och lättläst

Isabella Applebaker

2015-09-28

En spännande bok men den kunde vart lite längre

Fredrik Palmqvist

2014-02-15

Sådär bra

Fredrik Palmqvist

2013-05-19

Denna va spännande och när man läste denna så blev man sugen på en kaka och kaffe

Erika Nilsson

2012-02-19

Har läst alla!!!!!!

Lilian_1D-JB<3

2011-03-16

Den här boken var en superbra!!

Lejla Ibricic

2011-03-05

Den här boken var toppen och spänannde. När jag hade börjat att läsa den kunde jag aldrig sluta. Jag har läst den två gånger.

ronja eriksson

2011-02-14

mke mke braa

ronja eriksson

2011-02-14

nja de finns bättre

Karin D

2010-11-18

Faktiskt en skojig liten vändning på slutet som väckte intressanta diskussioner om homokärlek :-) Jag gillar Widmarks böcker för 6-åringen - det är ju trots allt hon som är mottagaren. Hon hade säkert satt betyg 5 på allihop!

Stella G

2010-04-30

Jag tycker att alla LasseMaja böcker är bra, men det finns bättre böcker än cafe´mysteriet.