By the River Piedra, I sat down and wept

Coelho, Paulo

| 1997

The story of an independent young woman whose life is changed forever by a chance encounter with a childhood friend. A magical blend of compelling action, exotic locations and intriguing characters, told with Paulo's characteristic power and insight.

Mily Zapata

2022-08-15

Vackert sprk som Coelho kan uppn, men mer religist n vad jag trodde frn recensionen. Fin introduktion, lngsamt mitten men bttre slut.

Matilda El Rameid

2017-01-26

STARK trea pga vldigt vacker emellan allt flum

Maria Linder

2013-08-16

Hade nog fr hga frvntningar p denna bok.
Det hnder inte s mycket. Jag gillade inte brjan, men boken blev bara bttre och bttre. Innehller mnga funderingar kring kristen tro, dr jag redan knde till det mesta men dr den nytnkande mystiken tar ver hller jag inte med. Hade allts frvntat mig fler kloka - nya - citat som bara Coelho kan stadkomma, men blev besviken.

O

Olga Stellmach

2011-08-26

Primitiv historia, primtivt berttad - NOLL vrde. Omgjord O.Henrys vackra berttelse som frresten tas upp i boken av en av kvinnorna svrt och sga vilken. Vrst r hur mycket Gud och Moder och annat religios ( ordet passar inte heller ) bajs. Skms frfattaren.

2010-12-27

lite trkig men har en del fina citat och fina tankar

Bissous .

2010-07-12

lskar slutet! Allt det dr om Guds kvinnliga sida var lite skumt, men annars var den underbar. Dock lite lgt tempo.

Amelie Adrielsson

2010-06-27

verskattad!

Ewa Carlman

2010-06-27

Slutet frvnade och jag frstod inte riktigt den egentliga problematiken. Jag tyckte inte heller att boken var skriven p ett trovrdigt stt ur en kvinnas synvinkel.

Johanna Galenpanna

2009-10-17

Den var bara trkig, simpel och full av floskler. Totalt verreklamerad.