By the River Piedra, I sat down and wept

Coelho, Paulo

| 1997

The story of an independent young woman whose life is changed forever by a chance encounter with a childhood friend. A magical blend of compelling action, exotic locations and intriguing characters, told with Paulo's characteristic power and insight.

Mily Zapata

2022-08-15

Vackert språk som Coelho kan uppnå, men mer religiöst än vad jag trodde från recensionen. Fin introduktion, långsamt mitten men bättre slut.

Matilda El Rameid

2017-01-26

STARK trea pga väldigt vacker emellan allt flum

Maria Linder

2013-08-16

Hade nog för höga förväntningar på denna bok.
Det händer inte så mycket. Jag gillade inte början, men boken blev bara bättre och bättre. Innehåller många funderingar kring kristen tro, där jag redan kände till det mesta men där den nytänkande mystiken tar över håller jag inte med. Hade alltså förväntat mig fler kloka - nya - citat som bara Coelho kan åstadkomma, men blev besviken.

O

Olga Stellmach

2011-08-26

Primitiv historia, primtivt berättad - NOLL värde. Omgjord O.Henrys vackra berättelse som förresten tas upp i boken av en av kvinnorna svårt och säga vilken. Värst är hur mycket Gud och Moder och annat religios ( ordet passar inte heller ) bajs. Skäms författaren.

2010-12-27

lite tråkig men har en del fina citat och fina tankar

Bissous .

2010-07-12

Älskar slutet! Allt det där om Guds kvinnliga sida var lite skumt, men annars var den underbar. Dock lite lågt tempo.

Amelie Adrielsson

2010-06-27

Överskattad!

Ewa Carlman

2010-06-27

Slutet förvånade och jag förstod inte riktigt den egentliga problematiken. Jag tyckte inte heller att boken var skriven på ett trovärdigt sätt ur en kvinnas synvinkel.

Johanna Galenpanna

2009-10-17

Den var bara tråkig, simpel och full av floskler. Totalt överreklamerad.