Brunstkalendern

Hamberg, Emma

| 2007

En varm komedi om viktiga livsval efter succén med Mossvikenfruar! I Brunstkalendern får vi möta singeln Marie 41, en blas barchef som jonglerar med whiskey och håriga karlar till dundret av Iron Maiden, den barnträngtande it-miljonären Åsa 37, med stor ekande lägenhet och lika ekande mage, och Lena 34 som försöker fixa en överarbetande man, 7 kaniner, en hund, tre katter och fyra ungar. Livet har inte blivit som de tänkt sig och de tre systrarna är alla på gränsen till livets härdsmälta. När livet gör en av sina sorgliga vändningar svingas systrarna motvilligt ut ur sin skavande vardag. Deras barndomshem, den stora mjölkgården, råmar efter hjälp. Det är en navelsträng de alla med glädje har klippt av för länge sen, men nu...

Anette Björkman

2016-04-14

En småkusiner bok som jag gärna sett en fortsättning på. Hambergs berättande ger henne ett namn i svensk romcom

Lotta Karlsson

2014-12-12

En varm bok om familjeliv och livsval. helt ok.

Maria Blomkvist

2013-09-07

Ganska irriterande karaktärer men ändå småmysig att läsa.

Maria Blomkvist

2013-09-07

Ganska irriterande karaktärer men ändå småmysig att läsa.

Carina Karlsson

2012-07-10

Tragikomisk, långsamma upprepande beskrivningar, orealistiskt bondgårdsliv, roande karaktärer och mycket förutsägbar. Den tog inga oväntade vändningar.

En kul och annorlunda bok. Den är så ?alldaglig? på något sätt, men ändå inte. Ena stunder sitter man och småfnissar och nästa stund har man gråten i halsen. Emma har ett härligt sätt att beskriva personer och händelser som gör att man nästan känner sig som en liten fluga på väggen där det händer.

Petra Carlsson

2011-09-28

Underbart underhållande

En mycket bra bok!

Sofie Petersson

2011-05-14

Gillade hennes förra bok Mossvikenfruar bättre. Den här är något mörkare, kanske därför. Hamberg har ett roligt språk och hon leker med orden.

Johan Forslund

2011-03-22

Jag gav den antagligen sitt låga betyg eftersom jag inte tillhör den tänkta målgruppen.

Bissous .

2011-01-25

En besvikelse efter riktigt bra Mossvikenfruar.

Linda Danielsson

2010-08-26

Rolig!! Man kan känna igen sig i vissa delar. Men lite platt. Men jag älskar omslaget, en sån bok man vill läsa för den ser så mysig ut!

Susanna *

2010-07-12

Emmas roligaste bok som gav många skratt.Tycker att Emma skriver enkelt och målande, man har inte svårt att se allt framför sig :)

D

Daniela Klaar

2010-06-23

Underbar humor! en bok att sträckläsa och mysa med i soffan

Anna Hallqvist

2009-10-12

Jag hoppas på en fortsättning kan jag säga.
Det finns saker i denna bok som lätt skulle kunna fortsättas på.

Emma skriver underhållande och friskt. Och vilket bra format sen!!
Jag skrattar högt och gråter bittert.
Förutsägbar och enkel - javisst, men riktigt underhållande.

Anneli Johansson

2009-07-23

Helt underbar avkopplande läsning, jag älskade den.

Karin Karlsson

2009-07-10

Denna blev knappt utläst...

sarah björck

2009-06-17

en riktigt favoritbok!

Maria Klamas

2009-06-06

Den här var välan smånäpet söt bok, lättläst o enkel - men det var lite veckotidning över den... och det är absolut inte det sämsta, avkopplande, lagom flärd o vardagliga problem som är/kan vara gigantiska för dem som verkligen är mitt i dem... men inget toppbetyg, då måste den sätta sig mer kvar i sinnet... och här minns jag mest plingandet från glassbilen