Bruce

CARLIN, PETER AMES

| 2012

After 3 decades of groundbreaking music Bruce Springsteen still manages to amaze audiences around the world with his live shows and bring new fans to his music with every album release. This book tracks the Boss' dazzling ascent to fame, whilst painting a vivid portrait of the real Springsteen.

Erika Wiman Snäll

2014-12-26

Berättelsen får aldrig liv. Det är platser och datum och namn - ett gediget journalistiskt arbete - men gestaltningen saknar glöd.

D

Daniel Krondahl

2014-05-31

Nu är det väl knappast de starkast lysande författarna eller journalisterna som skriver biografier, kombinera det med att boken är på sina ställen obegripligt översatt, så blir den en ganska medioker läsning.
Innehållsmässigt ligger mycket fokus på tiden fram till -84, medan åren efter det mest skummas igenom. Det kan ju vara att föredra, då de tidigare åren nog får anses som mer intressanta.

Stig Svåren

2013-01-18

Bruce är de första Bruce boken som är välskriven och som vågar sig på ett närgående och inte förskönande porträtt av legenden. Riktig bra! Tror dock att betyget skulle blivit 4 om jag inte var en massiv fan med så många dåliga böcker om Bruce på minnet.

Lars Brandström

2013-01-13

Roligt att läsa om den nästan övermänskliga arbetsmoralen och envisheten i karriären hos en av de största artisterna genom tiderna.

Mats Karlström

2012-12-01