Booth, Stephen

| 2016

Nya fall för Cooper och Fry En ny spännande kriminalroman - uppmanar till sträckläsning. Efter ett stökigt Halloween-firande i brittiska Edendale hittas en 35-årig kvinna död under Corpse Bridge, bron som förbinder Västra Derbyshire med en gammal begravningsplats i Staffordshire. När polisinspektör Ben Cooper, tillbaka på jobbet efter ett personligt trauma, anländer till brottsplatsen möts han av en makaber syn: en stor docka som vilar på en gravsten, snaror i skogen och en lerfigur föreställande markägaren, earlen av Mansby. Under utredningens gång hittas ytterligare mordoffer på vägen till bron, och Cooper får hjälp av kollegan Diane Fry att nysta ut ledtrådarna i den alltmer bisarra gåtan som tycks präglad av både politik och gammal folktro. När de får höra om earlens planer att göra om gravfältet till en parkeringsplats, blir fallet mer invecklat. Finns det ett samband mellan...

Stephen Booth är Stephan Booth och det är skönt att åter läsa om Ben Cooper och Diane Fry :-).

2016-03-30

Långt ifrån den bästa med Ben och Diane. Men samma natur, samma landsbygd, samma relationer och en helt okej kriminalhistoria gör den ändå läsvärd.

2016-03-26

Hade kanske för höga förväntningar, denna nådde inte upp till dem. Jag gillar Booths lite långsamma, eftertänksamma skildring av människor och miljöer men nu blev det lite för mycket av det goda. Spänningen infinner sig inte alls och det är en ganska rörig intrig. Det blir en trea ändå för jag gillar Cooper och Fry.

2016-03-21

Trög, mer som en historie/geografilektion.