Bröllopsnatten

När det visar sig att Richard, Lotties pojkvän sedan tre år tillbaka, inte alls har giftermål i tankarna, får hon nog. Besvikelsen, och ett plötsligt infall, gör att hon istället i all hast gifter sig med sin ungdomskärlek Ben. De reser till Ikonos på bröllopsresa, till platsen där de träffades första gången. Men hur väl känner de varandra, och hur bra passar de egentligen ihop? Lotties syster Fliss, som själv är mitt uppe i en uppslitande skilsmässa, tror inte sina öron när hon får höra vad systern har hittat på.Övertygad om att Lottie har begått sitt livs största misstag skyr hon inga medel för att fördärva hennes bröllopsnatt.

Johanna Jonasson

2021-02-28

Så jäkla rolig!

Pia Gummesson

2018-01-08

Fartfylld romantik,lättläst.Tycker den kändes lite för lång.

2015-07-17

Lättläst och lättglömt! Perfekt sommarläsning.

Terese Johansson

2015-03-08

Brukar gilla Kinsellas böcker, förutom Shopaholic-serien. Denna bok började inte så bra, den var rentav lite småtöntig i början, kunde jag tycka. Sen blev boken lite bättre, men jag var inte så förtjust i huvudkaraktärerna, dom kändes lite egotrippade och självupptagna mellan varven. Det jag gillad emest med boken var att den faktiskt inte var så förutsägbar som man kanske hade väntat sig. Mot slutet begrep man ju hur det skulle sluta, men i mitten var boken tyckte jag faktiskt att det var lite osäkert, jag var inte helt hundra på att den verkligen skulle sluta som det gjorde, vilket gjorde att det faktiskt blev lite spännande.

ilenna i

2014-03-26

Tycker att Sohpie kinsellas böcker brukar vara jättebra (med undantag för shopaholic-serien som jag inte gillar) men bröllopsnatten var en besvikelse. Den har stundtals den humorn som brukar återkomma i hennes böcker, och då är den bra, men resten kändes väldigt intetsägande för mig och jag brydde mig inte direkt i någon utav karaktärerna, särskilt inte huvudpersonerna. Min favorit är isåfall Noah - en av karaktärernas son som är med till och från.

Sara Johansson

2014-02-19

En helt okej bok men inte en av hennes bästa tyvärr. Hade större förväntningar.

2014-02-13

Jag har alltid gillat Sophie Kinsellas böcker, både dom i ?Shopaholic?-serien och framförallt dom fristående böckerna.

Tycker att hon skriver på ett härligt sätt, med ett skönt flyt i böckerna, och med mycket humor.

Det här är den trettonde boken som jag läser av henne, och här är en länk till den tolfte boken, ?Nya kontakter? från 2012.

Och den här nya boken ?Bröllopsnatten? var precis lika bra som dom tidigare. Kanske ingenting man direkt minns, men skön lättläst underhållning för ett par timmar.

Rekommenderas absolut, om man gillar den här typen av litteratur.

Carolina E

2014-02-09

Jag irriterar mig på Lottie som inte verkar känna sig som en hel individ utan en man vid sin sida, pojkvännerna har avlöst varandra men så fort det har blivit tal om giftermål så fegar de ur och då gör antingen Lottie eller pojkvännen slut. För ett giftermål är ju hela poängen med att vara tillsammans, eller? Det är ju meningen med livet.. Jag blir så trött på tal om Mr Right och det Perfekta bröllopet och om att livet saknar mening om dessa två inte inträffar. Jag visste dock vad jag gav mig in på men resultatet var faktiskt sämre än vad jag hade väntat mig.